plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۱۱۶۸۸
صدر اعظم آلمان تصریح کرد

اروپا و چین خواهان تداوم مذاکرات با هدف ایجاد الگوی چندجانبه‌گرایی در عرصه بین‌الملل هستند

روابط با چین یکی از سیاست های اصلی اتحادیه اروپا است
آنگلا مرکل تصریح کرد که اروپا و چین خواهان ادامه مذاکرات با هدف ایجاد الگویی در مسئله چندجانبه‌گرایی در عرصه بین‌الملل هستند.
اروپا و چین خواهان تداوم مذاکرات با هدف ایجاد الگوی چندجانبه‌گرایی در عرصه بین‌الملل هستند
صدراعظم آلمان روز گذشته (جمعه) طی کنفرانسی خبری خاطر نشان کرد: اروپا و چین باید به مذاکراتشان در موضوعاتی که می‌توانند در آنها همکاری داشته باشند از جمله مسئله تغییرات آب و هوایی ادامه دهند.

وی افزود: اروپا و چین نه تنها باید در مسائل مورد توافق همچنان مذاکره کنند بلکه باید در مسائل مورد اختلاف از جمله موضوع هنگ کنگ نیز گفت وگو کنند.

صدراعظم آلمان تاکید کرد: ما خواهان ادامه مذاکرات میان اروپا و چین هستیم تا الگویی در مسئله چندجانبه‌گرایی در عرصه جهانی ایجاد شود.

مرکل ضمن اشاره به اینکه آلمان و به دنبال افزایش همکاری‌هایش با چین با هدف مقابله با چالش‌های مشترک است، گفت: ما شرایط زیادی را برای همکاری‌های نزدیک‌تر در حوزه های مختلف با چین می‌بینیم و امیدواریم دو طرف شاهد پیشرفت‌های بیشتری در همکاری های دوجانبه باشند.

صدراعظم آلمان پیش از این گفته بود که روابط با چین جزو یکی از سیاست های اصلی اتحادیه اروپا طی دوران ریاست آلمان بر این اتحادیه خواهد بود.

این اظهارات مرکل در حالی مطرح شده است که اروپا از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ نارضایتی‌های بسیاری داشته و کم کم در حال فاصله گرفتن از واشنگتن بوده به همین دلیل به نظر می رسد کشورهای اروپایی به دنبال دور شدن از آمریکا و نزدیک شدن به قدرت هایی همچون روسیه و چین هستند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : جمهوری اسلامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما