plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۱۱۶۶۶

ایران با سیل زدگان افغانستان ابراز همدردی کرد

وقوع سیلاب مرگبار در افغانستان با 150 کشته و تخریب هزار و 500 خانه
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با دولت و خانواده قربانیان سیل روز گذشته در استان پروان افغانستان ابراز همدردی کرد و جان باختگان این رویداد را به دولت و ملت این کشور تسلیت گفت. سیل اخیر در افغانستان بیش از 150 کشته برجا گذاشته است.
ایران با سیل زدگان افغانستان ابراز همدردی کرد
به گزارش ایصال نیوز، در اطلاعیه سفارت ایران آمده است که با تاسف فراوان اطلاع یافتیم که به دنبال بارش‌های شدید اخیر و جاری شدن سیلاب در استان پروان، دهها تن از مردم این استان کشته و مصدوم شده و صدها خانه نیز تخریب گردیده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل مراتب تسلیت و همدری خود را با دولت و ملت افغانستان به ویژه خانواده های قربانیان و آسیب دیدگان این حادثه اعلام می نماید.
وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد که شمار جان‌باختگان در نتیجه سرازیر شدن سیل سه شنبه، در ۱۳ استان این کشور به ۱۲۲ نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه، روز (پنجشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اساس گزارش اولیه ریاست‌ اداره مبارزه با حوادث استانها، در استانهای پروان، کابل، کاپیسا، میدان وردک، پنجشیر، ننگرهار، لوگر، پکتیا، پکتیکا، نورستان، لغمان و خوست تاکنون ۱۲۲ تن کشته و ۱۴۷ تن زخمی شده‌اند. در این اطلاعیه آمده که در اثر سیلاب‌ها در این ۱۳ استان حدود ۱۵۰۰ منزل مسکونی تخریب، ۶۰۰ راس دام از بین رفته ، ۲۳ مغازه و نزدیک به یکهزار هکتار زمین کشاورزی تخریب شده است.

گفتنی است، بر اساس جدیدترین آمار، منابع خبری اعلام کردند که در حادثه سیل سه روز قبل افغانستان، بیش از 150 نفر کشته شده اند، صدها نفر مصدوم و بیش از 1500 منزل مسکونی نیز تخریب شده است.

بیشتر قربانیان سیل مربوط به استان پروان و کابل است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما