plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۱۶۱۲

شمار رسمی مبتلایان کرونایی جهان از مرز ۲۳ میلیون و ۷۰۰هزار نفر گذشت

در پی تداوم همه گیری ویروس کرونا در کشورهای مختلف، شمار مبتلایان به کووید۱۹ به ۲۳ میلیون و ۷۵۰هزار نفر رسید و تعداد جانباختگان کرونایی نیز از مرز ۸۱۴ هزار و ۹۲۷ نفر گذشت.
شمار رسمی مبتلایان کرونایی جهان از مرز ۲۳ میلیون و ۷۰۰هزار نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، سایت «ورد اُ میترز» آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا با حدود شش میلیون مبتلا و ۱۸۱هزار فوتی همچنان در صدر جدول کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد. این کشور به تازگی مجوز جدید برای درمان کرونا را صادر کرده است.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در گزارشی از طرح دولت ترامپ برای دور زدن مقررات با استفاده از واکسن تولیدی در بریتانیا تا قبل از انتخابات نوامبر پرده برداشته است.

یکی از گزینه ها تحت بررسی، صدور مجوز استفاده فوری مانند مورد اعلام شده در روز یکشنبه درباره پلاسما درمانی برای واکسنی است که در دانشگاه اکسفورد و شرکت دارویی «استرازنکا» (AstraZeneca) تولید شده است. چنین مجوزی در صورت موفقیت، روند عادی برای تصویب واکسن را کوتاه می کند.

در برزیل نیز آمارها نسبت به هفته قبل روندی کاهشی داشته و آمار ابتلا و مرگ میر شاهد روندی نزولی بوده است.

در حالی که دهلی ‌نو و بمبئی نخستین کانون‌های شیوع کرونا در هند بودند، اکنون این ویروس در حال گسترش در مناطق روستایی است. تدابیر مربوط به قرنطینه در هند- که در زمره شدیدترین تدابیر در دنیا بود- در هفته‌های اخیر به شدت تعدیل شد.

از سرگیری مسافرت‌ها در این کشور با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون نفر، جابجایی ویروس را نیز تشدید کرده است.

در ایران نیز استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در وضعیت هشدار قرار دارند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : خبرانلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما