plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۱۱۵۹۰

خروج رسمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه التاجی در شمال بغداد

ستاد عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد امروز یک شنبه موقعیت شماره 8 پایگاه التاجی را از ائتلاف آمریکایی تحویل گرفت.
خروج رسمی ائتلاف آمریکایی از پایگاه التاجی در شمال بغداد
به گزارش ایصال نیوز، سرتیپ تحسین الخفاجی، سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که نیروهای ائتلاف آمریکایی امروز یک شنبه موقعیت شماره 8 پایگاه التاجی را به نیروهای عراقی تحویل دادند.

وی افزود: این موقعیت برای آموزش و تجهیز نیروهای عراقی توسط نیروهای استرالیایی و نیوزیلندی و آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته بود.

گفتنی است؛ در پی انتشار اخبار غیر رسمی از قصد ائتلاف آمریکایی ضد داعش مبنی بر خروج از پایگاه «التاجی» در شمال بغداد، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز این خبر را تایید کرد.

سرتیپ «تحسین الخفاجی» شب گذشته نیز در گفت‌وگو با «RT» تصریح کرد: نیروهای ائتلاف بین‌المللی روز یک‌شنبه (امروز - ۲۳ آگوست)، پایگاه التاجی را ترک خواهند کرد و این امر امروز صبح با حضور فرماندهان نظامی دو طرف صورت گرفت.

هفته پیش، رسانه‌های عراقی از تحویل بزرگترین زاغه مهمات ائتلاف آمریکایی موسوم به «ائتلاف بین‌المللی ضد داعش» در پایگاه التاجی بغداد به طرف عراقی خبر دادند.

پایگاه هوایی التاجی عراق در ۸۰ کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت این کشور قرار دارد و طی ماه‌های گذشته هدف حملات خمپاره‌ای و موشکی ناشناس قرار گرفته است.

این پایگاه تا امروز میزبان نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا طی سال‌های گذشته بود. از آغاز سال جاری میلادی، ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، شش پایگاه نظامی را به نیروهای عراقی تحویل داده است.  

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما