plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۱۳۹

روسیه همچنان بر روی سلاح های پیشرفته هالوژنیک کار می کند

کارشناسان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که سلاح های هالوژنیک روسیه می توانند وجود داشته باشند و به طور موثر مورد استفاده قرار گیرند. سخن در اینجا درباره ایستگاه های تداخل نوری بصری 5P-42 "فیلین" است که به گفته سازندگان آن، قادر به ایجاد اختلالات موقت در اندام های بینایی دشمن هستندفیلین بر مبنای مدولاسیون تابش نور، بوجود آمده در نوسانات کم بسامد روشنایی است. به گفته روانشناسان دانشگاه نیویورک و دانشگاه جان هاپکینز، نور باید بسیار روشن باشد و فرد از حساسیت به نور رنج ببرد.
روسیه همچنان بر روی سلاح های پیشرفته هالوژنیک کار می کند
به گزارش ایصال نیوز، اسپوتنیک نوشت: نیروهای روسی واحد مهندسی در پایگاه «مولینوف» در نیژگورورد، در جریان تمرینات نظامی، تضمین عبور گردان موتوریزه و تانک ها از مناطق تحت کنترل شرطی تشکیلات مسلح غیرقانونی را به نمایش گذاشتند. در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که هنگام نزدیک شدن به مواضع دشمن با کمک سامانه «او.آر-77» و ماشین مهندسی «ای ام ار-3ام» محوطه مین و مواد منفجره نابود شدند و ماشین های زرهی «ب ت ار-82 آ» و ماشین زرهی « تایفوتن-کا» به استحکامات دشمن فرضی حمله کردند.
گروه مهندسی واحد ویژه(هالوژنیک) وارد ساختمانی شد که دشمن در آنجا مستقر شده بود، تحت پوشش، سربازی قرار داشت که با در دست داشتن سپر دفاعی با چراغ های روشن جلوتر از آنها حرکت می کرد. چراغ ها چشمک می زدند و نور سپر بینایی دشمن را مختل کرده و باعث توهم می شد».
 قبلا گزارش شده بود که سیستم تداخل نوری بصری «فیلین» روسیه به عنوان یک سلاح که دشمن را نابینا می کند و باعث بروز توهم می شود طرح 17 سال پیش است و احتمالا ناموثر است، زیرا برای دفاع در مقابل آن کافیست یک چشم بسته شود.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما