plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۱
کد مطلب : ۱۱۱۶۵
موفقیت بزرگ صنعت فضانوردی آمریکا

دو فضانورد دراگن از اولین سفر تاریخی خود به زمین بازگشتند

بازگشت مقتدرانه فضانوردان به زمین
دو فضانورد نخستین سفینه خصوصی جهان پس از پایان مأموریت تاریخی خود به زمین بازگشتند. میلیون ها علاقمند در سراسر جهان، لحظه ورود این دو فضانورد به زمین و خروج از کپسول محافظتی را زنده از قاب تلویزیون ها مشاهده کردند.
دو فضانورد دراگن از اولین سفر تاریخی خود به زمین بازگشتند
به گزارش ایصال نیوز، سرنشینان دراگن، متعلق به شرکت خصوصی اسپیس ایکس در ساعت ۲ و ۴۸ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی در روز یکشنبه ۲ اوت (۱۲ مرداد) در نزدیکی پنساکولا در ایالت فلوریدای آمریکا، با چتر مخصوص روی سطح آب فرود آمدند.

این فضانوردان آمریکایی «داگ هورلی» و «باب بنکن» بودند که با اتمام مأموریت‌ دو ماهه شان، از ایستگاه بین‌المللی فضایی سالم به زمین بازگشتند.

آنها بیشتر از دو ماه پیش، در تاریخ ۳۰ مه (۱۰ خرداد) گذشته زمین را به مقصد ایستگاه فضایی ترک کرده بودند.

در حدود ۱۰ سال گذشته، این نخستین سفر یک فضاپیمای آمریکایی با سرنشین به ایستگاه بین‌المللی بوده است.

شرکت «اسپیس ایکس» که مالک فضاپیمای دراگون و موشک فالکون ۹ است، به وسیله ایلان ماسک مدیر شرکت تسلا تاسیس شده است. این شرکت پیش از این از موشک های خود برای ارسال تجهیزات به ایستگاه بین المللی فضایی استفاده کرده بود.

اسپیس ایکس قرار است طبق قراردادی به ارزش دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار، شش فضاپیمای رفت و برگشت تولید کند و در اختیار سازمان ناسا قرار دهد.

پیش از فرود فضانوردان نگرانی‌هایی در مورد بدی آب و هوا و شرایط نامساعد ناشی از عبور گردباد ایسایاس وجود داشت، اما روز یکشنبه پس از فرود دراگن، جیم بریدنستاین، مدیر ناسا در توییتر نوشت که شرایط آب و هوایی «فوق العاده» بوده است.

یک قایق مخصوص با امکانات امداد و نجات با ده‌ها نفر خدمه در خلیج مکزیک منتظر فضانوردان بودند.

فضانوردان به محض رسیدن به بندر پنساکولا برای شرکت در مراسم استقبال به محل مورد نظر منتقل خواهند شد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما