plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۱۱۰۵۴

حمله موشکی ناشناس به پایگاه التاجی و انفجارات در پایگاه اسپایکر عراق

مرکز رسانه امنیتی عراق طی بیانیه‌ای با اشاره به برخورد سه راکت به پایگاه التاجی بغداد خبر داد که در این حمله به یک بالگرد عراقی و تاسیسات نظامی این پایگاه خسارت مادی وارد آمد.
حمله موشکی ناشناس به پایگاه التاجی و انفجارات در پایگاه اسپایکر عراق
به گزارش ایصال نیوز، در این بیانیه آمده است: «پایگاه التاجی ارتش عراق شامگاه دوشنبه، هدف حمله 3 راکت کاتیوشا قرار گرفت که این راکت‌ها در محل استقرار نیروهای نظامی عراق فرود آمد.»

مرکز رسانه‌ امنیتی عراق با اشاره به اینکه راکت اول به یکی از بالگردهای نیروی هوایی ارتش خسارت‌های زیادی وارد کرد گفت که راکت دوم نیز به کارگاه توپخانه و اسلحه برخورد کرد که خسارت‌های مالی به همراه داشت.

بر اساس اعلام مرکز رسانه‌ امنیتی عراق،‌ راکت سوم نیز به محل استقرار نیروهای عراقی اصابت کرده است.

این مرکز اعلام کردکه نیروهای امنیتی عراق به تلاش خود برای تحت پیگرد قرار دادن عاملان این حمله ادامه می‌دهند.

 این پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی و عراقی است، از سوی دیگر نیمه شب دوشنبه، منابع خبری گزارش دادند که انفجارهایی پایگاه هوایی "ماجد التمیمی" (اسپایکر) در استان صلاح‌الدین عراق را به لرزه در آورده است. بر اساس این گزارش، پایگاه اسپایکر که محل استقرار نیروهای آمریکایی و عراقی است،‌ هدف حملات راکتی قرار گرفته است.

مرکز رسانه امنیتی عراق نیز خبر داد که وقوع دو انفجار در پایگاه اسپایکر باعث بروز آتش‌سوزی شد و نیروهای امنیتی توانستند این آتش‌سوزی را کنترل و خاموش کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، این انفجارها تلفاتی را به همراه نداشته است.

گفتنی است این حملات تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که الکاظمی نخست وزیر عراق در سخنان مهمی در تلویزیون عراق اعلام کرد از باج خواهان تحت هیچ شرایطی جانبداری نخواهد کرد و فقط از مردم و امنیت عراق دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/* 
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما