plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱
کد مطلب : ۱۰۸۵۱

سالاری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با رعایت عدالت بیمه‌ای انجام می‌شود

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مبلغ مربوط به متناسب‌سازی به بازنشستگان این سازمان از مرداد خبر داد و گفت: میزان پرداختی به بازنشستگان متناسب با سنوات بیمه پردازی و مبلغ حق بیمه‌ای که در زمان اشتغال پرداخته‌اند و همچنین با رعایت انصاف توام با اصل عدالت بیمه‌ای محاسبه شده است.
سالاری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با رعایت عدالت بیمه‌ای انجام می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد؛ دکتر مصطفی سالاری در چهاردهمین جلسه از سلسله نشست‌های دیدبان رفاه و تأمین اجتماعی که با موضوع "متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، طرحی برای ارتقای سطح زندگی مستمری بگیران" در موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: منابع کافی برای تداوم اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌گیرد و نگرانی بابت آینده این سازمان نخواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه توجه و دقت کافی در مصوبه دولت برای واگذاری سهام به سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته است، گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران واگذاری سهام شرکتها قطعی و انجام شده تلقی شده است و قیمت سهام نیز براساس قیمت روز مصوبه دولت تعیین شده است.

وی با بیان اینکه مجموع هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی در سال جاری با لحاظ منابع مورد نیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، به حدود ۱۹۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، گفت: مجموع منابع حاصل از حق بیمه در سال جاری به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید و حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان نیز سود سهام شرکتهای گروه شستا به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

سالاری ادامه داد: در سال جاری ۱۴ هزار میلیارد تومان نیز اسناد خزانه به سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌شود و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از ۳۲ هزار میلیارد تومان سهامی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده است، در سال جاری هزینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تعادل منابع و مصارف این سازمان با وجود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را بدیهی و قطعی ارزیابی کرد و گفت: در صورت پرداخت مطالبات جاری سازمان تأمین اجتماعی از دولت تراز منابع و مصارف این سازمان به میزان قابل توجهی مثبت خواهد بود.

سالاری از حمایت و همراهی کامل رئیس جمهور و معاون اول، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان خصوصی سازی و سایر وزرا نسبت به سازمان تأمین اجتماعی تشکر کرد و گفت: امیدواریم روند پرداخت مطالبات تداوم داشته باشد و تا پایان سال بتوانیم ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز از دولت دریافت کنیم.

وی گفت: تأمین اجتماعی سازمانی بزرگ و دارای بنیه مالی قوی است. تبلیغ درباره مشکلات مالی این سازمان برای دریافت مطالبات از دولت قابل قبول نیست و نباید ذهنیت مردم را درباره این سازمان مخدوش کنیم.

سالاری افزود: این سازمان برای فعالیت درست در دراز مدت نیازمند برخی اصلاحات است و اگر بخواهیم هرسال قدرت خرید بازنشستگان را حفظ کنیم باید قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی را به نحوی اصلاح کنیم که بیمه شدگان نسبت به تداوم بیمه پردازی تشویق شوند و بازنشستگی‌های زودهنگام را محدود کنیم.

وی با بیان اینکه در تمامی کشورها سن افراد مبنای برقراری بازنشستگی است، اظهار داشت: ما رویه‌هایی مشوق برای بازنشستگی زودهنگام داریم و این روند کمکی به تامین اجتماعی نمی‌کند و بهتر است که انگیزه‌های مالی برای تداوم بیمه پردازی ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کسر کردن از حقوق افرادی که پرداختی بیشتری به این سازمان دارند و افزودن به حقوق افرادی که پرداختی کمتری دارند را برخلاف اصول بیمه‌گری دانست و گفت: ایجاد تعهدات حمایتی برای سازمان تأمین اجتماعی در دراز مدت منجر به کاهش توان مالی این سازمان و ایجاد محدودیت برای خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش دانست.

مهرداد قریب، معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست گفت: با اجرای متناسب‌سازی، آن دسته از بازنشستگان حداقل بگیر که با داشتن ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی در سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق میگرفتند با افزایش ۶۸ درصدی به حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: حقوق افراد حداقل‌بگیر دارای ۳۵ سال سابقه به ۳ میلیون تومان می‌رسد که به معنی ۸۰ درصد افزایش است و حقوق افراد حداقل بگیر دارای ۲۵ سال سابقه با ۵۰ درصد افزایش به ۲ میلیون و ۴۹۱ هزار تومان می‌رسد.

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی رعایت توامان عدالت بیمه‌ای و انصاف را از ویژگی‌های اصلی سازوکار طراحی شده برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان برشمرد و گفت: دکتر سالاری طی ماه‌های گذشته تلاش و پیگیری زیادی برای تحقق این خواسته بازنشستگان داشتند و با همکاری و مساعدت ریاست محترم جمهوری و هیأت دولت این موضوع محقق شد.

روزبه کردونی، رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: بررسی روند پیگیری‌های انجام شده برای اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نشان دهنده انجام بیش از ۷۰ مکاتبه و سطح بالایی از پیگیری برای تحقق این موضوع است. وی افزود: با تحقق این خواسته چندین ساله جامعه بازنشستگان اطمینان خاطر و امید این عزیزان نسبت به سازمان تأمین اجتماعی ارتقا یافته است.

علی اصغر بیات، رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز گفت: خاطره این اقدام موثر و مثبت در اذهان بازنشستگان خواهد بود و متناسب‌سازی حقوق منجر به بهبود قابل توجه سطح زندگی و معیشت بازنشستگان می‌شود.

وی از توجه ویژه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نقطه نظرات اعضای کانون عالی بازنشستگان در طراحی سازوکار اجرای متناسب‌سازی تشکر کرد و گفت: تشکل‌های بازنشستگان تشکر و قدردانی خود را از رییس جمهوری و سایر وزرا و تمامی کسانی که به سازمان تأمین اجتماعی در تحقق این موضوع مهم کمک کردند، طی نامه‌ها و بیانیه‌هایی اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما