plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۰۸۲

ائتلاف عربستان بخش هایی از صنعا را بمباران کرد

جنگنده بمب افکن های عربستان بامداد چهارشنبه مناطقی در صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند
ائتلاف عربستان بخش هایی از صنعا را بمباران کرد
پایگاه خبری المسیره یمن اعلام کرد، جنگنده بمب افکن‌های عربستان دست‌کم در سه نوبت کارخانه پلاستیک سازی صنعا را بمباران کردند که باعث آتش سوزی در این کارخانه شده است. همچنان جنگنده های ائتلاف سعودی در حال پرواز بر فراز صنعا هستند.
ازسوی دیگر، ائتلاف سعودی-آمریکایی نیز اعلام کرده است که درصدد انجام عملیات هوایی علیه مواضع یمنی ها در صنعا است. 'یحیی سریع' سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش تر گفته بود که جنگنده - بمب افکن های عربستان طی یک هفته گذشته در 97 نوبت مناطق مختلف یمن را بمباران کرده است.
در همین حال یگان موشکی ارتش یمن نیز مواضع نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی در استان حجه واقع در شمال یمن را با یک فروند موشک «زلزال 1» هدف قرار دادند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده‌خواهی‌های سیاسی خود جامۀ عمل بپوشاند. تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیرساخت های این کشور شده است.
انتهای پیام /*
۰
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما