plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۰۸۱۹
در دیدار با رییس کمیسیون بهداشت مجلس

عاملی: اختیار پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی به دانشگاه ها داده شود

کاهش سهمیه‌های کنکور از 19 مورد به 3 مورد
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: نخستین گام در ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها، حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری است و اختیار آزمون و پذیرش دانشجو در این مقاطع به دانشگاه‌ها داده شود.
عاملی: اختیار پذیرش دانشجو در تحصیلات تکمیلی به دانشگاه ها داده شود
به گزارش روز سه شنبه شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ حجت الاسلام سعیدرضا عاملی در دیدار با رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، چهار موضوع سهمیه‌های کنکور، کنکور، جمعیت و خانواده همچنین اقتصاد دانش‌بنیان را از مسایل اصلی مشترک بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در سال جاری عنوان کرد.

وی به موضوع سهمیه‌های کنکور اشاره و خاطرنشان کرد: لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی و اصلاح قوانین سهمیه با عنوان «لایحه توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیلی در آموزش عالی» از سوی وزارت علوم و بهداشت به هیأت دولت رفت که در این لایحه سهمیه‌های کنکور از 19 مورد به 3 مورد کاهش یافته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دولت این لایحه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داد که دبیرخانه این شورا نقش هماهنگ کننده بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی را ایفا خواهد کرد.

عاملی با بیان این که تجربه‌های مختلفی برای کنکور در دنیا وجود دارد، افزود: کنکور به عنوان آزمونی که در چهار ساعت سرنوشت دانش‌آموز همراه با اضطراب، نگرانی و فشار عصبی تعیین می‌شود، روش دقیقی نبوده و برگزاری این نحوه امتحان عمومی در اکثر کشورهای جهان متداول نیست.
 
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما