plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۱۰۵۰۵
10 میلیون مبتلا و 500 هزار فوتی

مبتلایان به کرونا در جهان ۸ رقمی شدند

برزیل و امریکا همچنان رکورد دارند
در 24 ساعت گذشته آمریکا با بیش از 43 هزار و برزیل با بیش از 39 هزار مبتلا به کرونا، بحرانی ترین وضعیت کرونایی در جهان را داشته اند.
مبتلایان به کرونا در جهان ۸ رقمی شدند
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده تا بامداد روز یکشنبه، تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید 19) در جهان، از 10 میلیون نفر گذشت و به 10 میلیون و 81 هزار و 479 نفر رسید.

همچنین شمار تلفات انسانی ناشی از کرونا در سراسر جهان از نیم میلیون نفر گذشت و به 501 هزار و 299 نفر رسید.

به گزارش اسکای نیوز، تا بامداد امروز یکشنبه، تعداد کل افرادی که در جهان از این بیماری بهبودی حاصل کرده اند، به 5 میلیون و 458 هزار 360 نفر رسیده است.

 آمار «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی 24 ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا در مجموع، ۴۳ هزار و ۵۸۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است و ۵۱۲ آمریکایی نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در آمریکا تا بامداد امروز به ۲ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۵۳۷ نفر و تعداد جانباختگان آمریکایی به ۱۲۸ هزار و ۵۱۲ تن افزایش یافت.

آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است.

پس از آمریکا، برزیل و روسیه در جایگاه دوم و سوم بیشترین مبتلایان به کرونا قرار دارند.

در 24 ساعت گذشته  برزیل با 38 هزار و 693 مبتلا و 1100 فوتی پس از آمریکا رکورد دار بود.

در حال حاضر، آمریکا با حدود 2 میلیون و 600 هزار مورد ابتلا و برزیل با 1 میلیون و 313 مبتلا بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در جهان را به خود اختصاص داده اند.

پس از آمریکا و برزیل، کشور روسیه با 627 هزار مبتلا، هند با 529 هزار، انگلیس با 310 هزار، اسپانیا با 295 هزار نفر، پرو با 272 هزار نفر، شیلی با 267 هزار، ایتالیا با 240 هزار و ایران با 220 هزار نفر مبتلا به کرونا بعنوان 10 کشور اول جهان قرار دارند.

انتهای پیام/*
۱
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما