plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۰۴۶

پوتین اعلام کرد که با ترکیه بر سر انجام گشت‌زنی‌های مشترک در ادلب توافق کرده است

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد مسکو و آنکارا برای انجام گشت‌زنی‌های مشترک در ادلب به توافق رسیدند.
پوتین اعلام کرد که با ترکیه بر سر انجام گشت‌زنی‌های مشترک در ادلب توافق کرده است
به گزارش ایصال نیوز به نقل از آناتولی، ولادیمیر پوتین در پایان هشتمین نشست شورای همکاری های عالی ترکیه و روسیه با حضور رجب طیب اردوغان با بیان اینکه به‌رغم تمام مشکلات در خصوص موضوعات امنیتی و اقتصادی در منطقه همکاری خوبی در حال انجام است تصریح کرد: با ترکیه در خصوص انجام گشت‌زنی‌های مشترک در ادلب توافق کردیم.
پوتین گفت: حتما می توانیم بگوییم که در ادلب در چارچوب توافق سوچی پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته است.
وی افزود: باید برای فراهم ساختن زمینه دستیابی به راه‌حل سیاسی در سوریه مسئله ادلب را حل کنیم و این امر تنها از طریق همکاری ممکن خواهد بود.
رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه به همراه ترکیه تمام توان خود را برای تامین استقلال اقتصادی منجمله تجارت با پول ملی را انجام می دهیم.
پوتین همچنین اعلام کرد: دارندگان پاسپورت خدمات در ترکیه خواهند توانست بدون اخذ ویزا به روسیه سفر کنند.
گفتنی است ولادیمیر پوتین پس از نشست شورای عالی همکاری دو کشور با بازرگانان ترک و روس با اشاره به رشد فزاینده همکاری‌های تجاری ترکیه و روسیه گفت: "آنکارا و مسکو شرکای کلیدی در حوزه تجارت هستند. در حوزه کشاورزی نیز به نتایج خوبی رسیده‌ایم. حوزه کشاورزی 7 درصد از حجم تجارت را به خود اختصاص داده و حجم سرمایه‌گذاری متقابل در این حوزه به 20 میلیارد رسیده است".
پوتین ضمن خاطرنشان ساختن ایجاد صندوق مشترک سرمایه‌گذاری بین ترکیه و روسیه گفت: "امروز تفاهم‌نامه‌ای در خصوص این صندوق که در حال حاضر سرمایه‌ای به ارزش 1 میلیارد دلار در آن وجود دارد، امضا خواهد شد".
پوتین همچنین گفت: "تلاش داریم تا تمامی موانع اداری موجود بر سر فعالیت‌های اقتصادی بازرگانان ترک را از میان برداریم. صدها میلیارد دلار در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی روسیه سرمایه‌گذاری خواهد شد. با عرضه تشویق‌های تجاری شرایط مناسبی را برای فعالیت بازرگانان ترک و روس فراهم خواهیم کرد".
انتهای پیام /*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما