plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۱۰۳۶۹
وضعیت نابسامان ارز مجلس را به واکنش واداشت

وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی به کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش می‌دهند

مجلس و دولت در تلاش برای کنترل بازار
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که قرار است وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای بررسی وضعیت بازار ارز در جلسه این کمیسیون حضور یابند.
وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی به کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش می‌دهند
به گزارش ایصال نیوز، سمیه محمودی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: روز گذشته (یکشنبه) و پس از برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی، ما بلافاصله وارد دستور کار شدیم و با توجه به شرایط موجود به بررسی وضعیت بازار ارز و سکه پرداختیم.

وی افزود: ما نمی‌توانیم این شرایط را بدون داده تحلیل کنیم، بنابراین هنوز روی راهکارها جمع بندی نداریم لذا از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دعوت کردیم در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون حضور یابند تا براساس یافته‌ها و داده‌ها نظر دولت را بگیریم و راهکارها و پیشنهادات خود را در مورد افزایش قیمت ارز و سکه نیز ارائه دهیم.

محمودی خاطرنشان کرد: ما هم به دنبال یک راهکار سریع هستیم که بتواند به صورت مسکن‌وار عمل کند و تاثیر فوری داشته باشد و هم نیازمند راهکارهایی هستیم که در طولانی مدت کنترل شرایط را در دست بگیریم.

گفتنی است مهدی طغیانی سخنگوی کمسیون اقتصادی مجلس نیز امروز دوشنبه با اشاره به اینکه ارز به عنوان یک عامل تاثیر گذار بر معیشت مردم و افزایش نرخ تورم اثر گذار است، گفت: بحث معیشت مردم و هر موضوعی که بر آن اثر می‌گذارد، برای مجلس در اولویت است. متاسفانه تجربه سال 97 و 98 در بحث جهش ارزی را داشتیم که آثار تورمی آن در زندگی مردم رخ داد. با یاری خدا نخواهیم گذاشت اتفاق نامبارکی که در سال 97 و سال گذشته در حوزه ارزی رخ داد؛ تکرار شود و بر زندگی مردم اثر تورمی خود را بگذارد.

انتهای پیام/*
۷
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما