plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۱۰۳۱۴

روسیه و رژیم صهیوونیستی درباره همکاریهای منطقه‌ای گفت و گو کردند

معاون وزیر امور خارجه روسیه و کاردار موقت سفارت اسراییل در مسکو درخصوص همکاریهای منطقه ای گفت وگو کردند. روابط روسیه و رژیم صهیونیستی در دوره ولادیمیر پوتین به رغم برخی موانع، همواره در سطح بالایی قرار داشته است.
روسیه و رژیم صهیوونیستی درباره همکاریهای منطقه‌ای گفت و گو کردند
به گزارش وزارت امور خارجه روسیه، سرگئی ورشینین و جاکوب لیونه روز پنجشنبه در مسکو به درخواست وی (مقام صهیونیست) دیدار کردند.

در جریان این گفت و گو دو طرف به افزایش سطح همکاری روسیه و رژیم صهیونیستی در عرصه های مختلف ازجمله مقابله با انتشار ویروس کرونا اشاره کردند.

دو طرف درخصوص مسائل مهم دستور کار شورای امنیت سازمان ملل با محوریت مناقشه اسراییل-فلسطین و وضعیت پیرامون سوریه نیز به تبادل نظر پرداختند.

ورشینین و لیونه، همکاریهای دو طرف در محافل بین المللی برای جلوگیری از تحریف واقعیت های جنگ دوم جهانی را بررسی کردند.

گفتنی است روسیه عضو گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه است و برای آغاز مذاکرات بین فلسطین و رژیم صهیونیستی برای حل و فصل مناقشه تلاش می کند.

به تازگی میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا اعلام کرد که مسکو برای میزبانی دیدار محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل آمادگی دارد. فلسطین از سال 1988 از دوره اتجاد جماهیر شوروی در مسکو سفارتخانه دارد.

روسیه از تاسیس حکومت مستقل حمایت می کند و وحدت گروه های فلسطینی حول محور سازمان آزادیبخش فلسطین را برای تاسیس حکومت مستقل لازم می داند.

مسکو معامله قرن پیشنهادی ترامپ را نیز رد کرده است و آن را طرحی ناقص خوانده است. روسیه همچنین طرح های شهرک سازی اسراییل در اراضی فلسطینیان را محکوم کرده و خواستار توقف این گونه اقدامات اشغالگرانه اسراییل شده است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما