plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۱۰۳۰۷

وزارت امور خارجه عراق سفیران ایران و ترکیه در بغداد را فراخواند

منابع خبری در عراق اعلام کردند: وزارت امور خارجه این کشور ، سفیر ایران در بغداد را فراخواند. عراق سفیر ترکیه را نیز برای دومین بار احضار کرد.
وزارت امور خارجه عراق سفیران ایران و ترکیه در بغداد را فراخواند
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد: وزارت امور خارجه عراق، امروز پنجشنبه سفیر ایران را احضار و مراتب اعتراض عراق را به وی ابلاغ کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که احضار سفیر ایران در اعتراض به آنچه بمباران روستاهای مرزی در ارتفاعات آلانه از توابع شهر حاج عمران واقع در استان اربیل این کشور خوانده، صورت گرفته است.

وزارت امور خارجه عراق افزود: این وزارتخانه بر تمایل عراق برای تداوم و توسعه روابط تاریخی میان دو کشور و در عین حال محکومیت چنین اقداماتی و اهمیت اصرار طرف ایرانی بر احترام به حاکمیت عراق و توقف انجام چنین اقداماتی و بررسی راههای همکاری دوجانبه مشترک در زمینه تامین امنیت و برقراری ثبات در مرزهای مشترک تاکید می کند.

از سوی دیگر ایرنا گزارش داد: وزارت امور خارجه عراق امروز (پنجشنبه) برای دومین بار در دو روز گذشته سفیر ترکیه را در بغداد فراخواند و در یادداشت اعتراضی خواستار متوقف کردن اقدامات تحریک آمیز آنکارا در شمال عراق شد.

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای، حملات دوباره ترکیه در هفدهم ژوئن به شمال این کشور را به منزله زیرپا گذاشتن حرمت و حاکمیت عراق دانسته و آن را به شدت محکوم کرده است.

وزارت خارجه عراق ادامه داد که ما با قاطعیت این تخلفات که نقض منشورها و قوانین بین المللی است را محکوم و بر ضرورت تعهد ترکیه برای متوقف کردن بمباران ها و عقب نشینی نیروهای متجاوز آن که دیروز وارد خاک عراق شده بودند، تاکید می کنیم.

در این بیانیه آمده که وزارت امور خارجه، امروز دوباره «فاتح ییلدیز»، سفیر ترکیه در عراق را احضار و یک یادداشت اعتراض آمیز تسلیم وی کرد و خواهان متوقف کردن اقدامات تحریک آمیز آنکارا در نقض حاکمیت بغداد شد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : شفقنا -ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما