plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۷
کد مطلب : ۱۰۲۹۶

گزارش رئیس کل بانک مرکزی از دستاوردهای سفر به عراق

«عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی درباره سفر هشت ساعته خود به عراق با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: در مذاکرات روز چهارشنبه در باره نحوه اجرای تفاهم‌نامه و استفاده از منابع بانک مرکزی برای خرید کالاهای اساسی و دارو به نتایج خوبی رسیدیم.
گزارش رئیس کل بانک مرکزی از دستاوردهای سفر به عراق
به گزارش ایصال نیوز، رئیس کل بانک مرکزی ایران در ادامه گزارش اینستاگرامی خود آورده است: امروز توفیقی شد که در یک سفر هشت ساعته، به همراه هیأتی از بانک مرکزی، وزارت صمت، وزارت نیرو و شرکت گاز، به بغداد، با نخست وزیر، وزیر دارایی و ریٔیس بانک مرکزی عراق دیدار ومذاکره کنیم وی ادامه داد: سال گذشته توافقنامه خوبی در خصوص نحوه استفاده ازمنابع ناشی از صادرات گاز و برق به عراق، امضا کردیم. لیکن بخاطر برخی مشکلات، تفاهم نامه بطور کامل عملیاتی نشده بود.

همتی تصریح کرد: در مذاکرات امروز درخصوص نحوه اجرای تفاهم نامه و استفاده از منابع بانک مرکزی برای خرید کالاهای اساسی و دارو به نتایج خوبی رسیدیم که انشاالله از هفته آینده مراحل عملیاتی آن آغاز خواهد شد. ارزش صادرات گاز و برق ایران به عراق، سالیانه چندین میلیارد دلار است. به علاوه، میلیاردها دلار از منابع بانک مرکزی نیز در این کشور است که در مورد نحوه استفاده از آن بر اساس تفاهمنامه سال گذشته به توافق رسیدیم.

وی افزود: جناب آقای کاظمی نخست وزیر عراق ضمن تأکید بر همکاری کشور عراق در رفع مشکل پرداخت به ایران بابت برق و گاز، تصریح کرد: با مسیٔولان مربوطه در این امر، جلساتی داشته ام و در جریان مشکلات هستم، از آنها خواسته ام که برای برطرف کردن این قبیل مسایٔل همکاری لازم را داشته باشند و پیغام ما برای دوستان‌مان در تهران این است که کشور عراق در این مسیر گام برمی‌دارد.

ایشان یادآور شد: در خصوص حل مشکلات انتقال پول به شیوه تامین مواد غذایی و کالاهای اساسی با شما هم توافق کامل داریم و همکاری لازم را به عمل می آوریم.

علاوه براین تجار عراقی نیز علاقمند به همکاری هستند و شخصاً دستور داده‌ام مشکلات مرتبط با پرداخت ایران حل شود. اراده نخست وزیر محترم وسایر مسیٔولین عراق، بر گسترش همکاری ها و مراودات تجاری و مالی بین دوکشور، نوید افزایش مبادلات دوکشور رامی دهد. جا دارد از تلاشهای سازندهٔ سفیر محترم کشورمان در عراق قدردانی کنم.

«عبدالناصر همتی» که در سفری یکروزه صبح امروز وارد پایتخت عراق شده بود، در رأس هیأتی با هدف دیدار و گفت وگو با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارایی و «علی محسن اسماعیل الحلاق» رییس کل بانک مرکزی عراق، درباره روابط مالی و اقتصادی بین ۲ کشور وارد بغداد شد و شامگاه چهارشنبه نیز بغداد را ترک کرد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما