plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۰۲۰۰

شمار قربانیان کرونا در جهان از ۴۲۸ هزار نفر گذشت

آمریکا، برزیل، روسیه و هند در صدر کشورهای کرونایی جهان
مقابله جهانی با بیماری کرونا در حالی ادامه دارد که روزانه حدود 140هزار نفر به آمار مبتلایان کرونا در جهان افزوده می شود. سازمان بهداشت جهانی در خصوص کانون این بیماری،واکسن کرونا، موج دوم کووید 19 و لزوم اتخاذ تدابیر کنترلی لازم، مجددا هشدار داد.
شمار قربانیان کرونا در جهان از ۴۲۸ هزار نفر گذشت
شمار قربانیان ویروس کرونا تا صبح امروز شنبه (به وقت  ایران) در سراسر جهان، به 428 هزار و 338 نفر رسید.

شمار مبتلایان به این ویروس نیز در جهان به بیش از 7 میلیون و 740 هزار نفر رسیده است.

با تلاش کادر درمانی، شمار افراد کرونایی جهان که تاکنون بهبودی یافته و ترخیص شده اند به 3 میلیون و 966 هزار نفر رسیده است.

ایالات متحده آمریکا با 2 میلیون و 112 هزار مبتلا، برزیل با 829 هزار، روسیه با بیش از 511 هزار و هند با حدود 310 هزار نفر به ترتیب در صدر کشورهای دارای بیشترین مبتلایان به کووید 19 هستند.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است آمریکای شمالی و جنوبی به کانون اصلی شیوع ویروس کرونا بدل شده‌اند.

مایک رایان، کارشناس ارشد سازمان بهداشت جهانی بهداشت گفته است، شیوع ویروس کرونا در دو منطقه آمریکای مرکزی و جنوبی «بسیار فعال» است. مایک رایان که در کنفرانس خبری سخن می‌گفت اظهار داشت، وضعیت در برزیل، یکی از کانون‌های اصلی گسترش ویروس کرونا، اکنون به ویژه در مناطق پرجمعیت این کشور به طور مضاعفی مایه نگرانی است و هم اکنون 90 درصد از ظرفیت این شبکه درمانی برزیل پر شده است.

برزیل با توجه به شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه دوم جهان قرار دارد. بیش از 828 هزار مبتلای قطعی در برزیل وجود دارد و شمار تلفات انسانی نیز بیش از 41 هزار و 829 نفر فوتی اعلام شده است.

در جدیدترین اظهار نظر، تدروس آدانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، در جریان کنفرانس خبری روز ۲۳ خرداد این نهاد، تاکید کرد؛ باید عزمی جهانی برای ارائه برابر و عادلانه واکسن احتمالی ویروس کرونا به وجود بیاید، حتی پیش از آن‌که خود واکسن تولید شود.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما