plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۰۱۴۶

برگزاری مراسم خاکسپاری جورج فلوید در هیوستون آمریکا

مراسم خاکسپاری جورج فلوید در حالی برگزار شد که انتشار ویدئویی از جریان بازداشت این سیاهپوست 46 ساله توسط یک پلیس سفید پوست که هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه زانویش را روی گردن او فشار داد، باعث تظاهرات گسترده در سراسر آمریکا در دو هفته گذشته شد.
برگزاری مراسم خاکسپاری جورج فلوید در هیوستون آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، مراسم خاکسپاری جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که مرگ او به هنگام بازداشت توسط پلیس باعث اعتراضات گسترده در آمریکا شد، روز سه‌شنبه برگزار شد. وی در کنار مادرش به خاک سپرده شد. برادر جورج فلوید در این مراسم گفت مرگ برادرش جهان را تغییر خواهد داد.

در بخشی از این مراسم که در کلیسایی در شهر هیوستون در ایالت تگزاس برگزار شد، بسیاری از شخصیت‌های هنری، ورزشی، سیاسی و مدنی آمریکایی حضور داشتند.

انتشار ویدئو از جریان بازداشت جورج فلوید که یک پلیس سفید پوست هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه زانویش را روی گردن او فشار داد، باعث تظاهرات گسترده در سراسر آمریکا طی دو هفته گذشته شد.

دریک شاون، متهم اصلی، و سه پلیس دیگر که در جریان بازداشت جورج فلوید نقش داشتند، دستگیر و برای آنها قرار وثیقه تا یک میلیون دلار صادر شده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، بیش از شش هزار نفر به پیکر جورج فلوید در کلیسای شهر هیوستون ادای احترام کردند. در مراسم چهار ساعته در کلیسا، اعضای خانواده جورج فلوید با لباس سفید حضور داشتند. در داخل کلیسا نیز در حدود ۵۰۰ نفر با ماسک حضور داشتند. در ایالت تگزاس محدودیتی برای تجمع افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود ندارد.

رودنی برادر جورج فلوید در این مراسم در کلیسا گفت، در سراسر جهان او را به یاد خواهند آورد. او جهان را تغییر خواهد داد.

در بخشی از مراسم خاکسپاری جورج فلوید، جسد او به وسیله یک درشکه شیشه‌ای به قبرستان پیرلند در حومه هیوستون منتقل و در کنار مادرش دفن شد. صدها نفر در مسیر حمل پیکر جورج فلوید ایستاده بودند و نام او را شعار می دادند.

علاوه بر مقام های ایالتی تگزاس و شهر هیوستون، شماری از چهره‌های هنری و ورزشی در مراسم جورج فلوید حضور داشتند.

در جریان اعتراضات به مرگ جرج فلوید، برخی از گروه‌های مدنی خواستار قطع بودجه پلیس تا زمان اصلاحات شده‌اند. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مخالفت خود را با انحلال و قطع بودجه پلیس اعلام کرده‌اند. با این حال، این دو در خصوص نحوه اصلاحات پلیس در این کشور اختلاف اساسی دارند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما