plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۰۱۲۳

تشکیل جلسه دولت سوریه برای مقابله با سقوط ارزش لیر

دولت بشار اسد امروز اثرات مستقیم تغییرات اخیر نرخ ارز بر بازار و معیشت مردم را مورد بررسی قرار داد. ارزش لیر سوریه در مقابل دلار در هفته های اخیر بشدت سقوط کرد. پس از آنکه سوریه با کمک ایران و روسیه توانست بر تروریست ها پیروز شود، دشمنان جنگ اقتصادی را تشدید کرده اند.
تشکیل جلسه دولت سوریه برای مقابله با سقوط ارزش لیر
به گزارش ایصال نیوز. خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد کابینه دولت این کشور با تشکیل نشستی اثرات مستقیم تغییر نرخ ارز بر وضعیت زندگی و بازارها علاوه بر گزارشات ارائه‌ شده توسط وزارتخانه‌ها و بهترین راه‌ها برای بهبود وضعیت زندگی شهروندان در سایه شرایط کنونی و طرح “اتکا به خود” را مورد بررسی قرار داد.

رئیس بانک مرکزی سوریه با حضور در این نشست به نشریح اقدامات بانک در زمینه سیاست پولی و مالی و گام‌ها برای تقویت ثبات لیر سوریه و اقتصاد ملی در مواجهه با چالش‌ها ناشی از جنگ و محاصره اعمال شده از سوی غرب علیه مردم سوریه علاوه بر طرح بانک برای مبارزه با سفته کاری پرداخت.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری تی ار تی ، صدها نفر در استان سویدا سوریه در اعتراض به وضعیت اقتصادی و کاهش ارزش لیر این کشور در میادین اصلی مرکز این استان تجمع کردند. 

براساس این گزارش، ارزش لیر سوریه در 5 سال گذشته دچار افت شدیدی شده است. پیشتر در آغاز سال جدید، هر یک دلار آمریکا معادل حدود 900 لیر سوریه بود، با گذشت کمتر از 6 ماه، نرخ لیر سوری در برابر دلار به بیش از 3000 لیر رسیده است. 

العالم نیز در گزارشی با اشاره به مشکلات اقتصادی در سوریه  نوشت: درحالی که بناست قانون آمریکایی موسوم به قیصر در هفدهم ماه جاری عملیاتی شود و در شرایطی که نرخ لیر سوری مقابل دلار رقم 2500 را تجربه کرده است، اما تحلیلگران سوریه معتقدند نظام سوریه از این بحران نیز سربلند بیرون خواهد آمد.

انتهای پیام/*
 
۳
مرجع : سانا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما