plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵
کد مطلب : ۱۰۰۵۲

یک کشتی تجاری ایرانی در آب‎های سرزمینی عراق غرق شد

منابع خبری از غرق یک کشتی تجاری ایران در آب‌های سرزمینی عراق خبر دادند. در این حادثه حداقل دو نفر فوت کردند.
یک کشتی تجاری ایرانی در آب‎های سرزمینی عراق غرق شد
به گزارش ایصال نیوز، منابع رسانه‌ای عراق گزارش دادند، یک شناور تجاری ایرانی پنجشنبه شب در آبهای سرزمینی عراق و در ورودی کانال خور عبدالله در بصره غرق شده است. 

«کاظم فنجان الحمامی» نماینده استان بصره در پارلمان عراق گفت که یک کشتی تجاری ایران پنجشنبه شب در آب‎های سرزمینی عراق غرق شده است.

وی به خبرگزاری شفق نیوز گفت که نام این کشتی ایرانی «بهبهان» نام دارد و کشتی‌های عراقی فورا برای نجات سرنشینان آن وارد عمل شدند.

نماینده پارلمان که ریاست وزارت حمل و نقل عراق را بر عهده داشت، گفت که چهار خدمه کشتی نجات پیدا کردند، اما عملیات برای کشف پنج مفقودی در جریان است.

منابع عراقی می‌گویند که این کشتی تجاری در حالی غرق شده که منتظر ورود به بندر «ام‌القصر »عراق بوده است. هنوز هیچ گزارشی درباره علت غرق شدن کشتی ایرانی بهبهان در آبهای سرزمینی عراق منتشر نشده است.

از سوی دیگر، به گفته منابع عراقی این کشتی حامل ۸۵۰ تن سرامیک صادراتی به عراق بود که نزدیک ایستگاه شماره پنج بندر ام القصر غرق شد.

گفتنی است براساس اخرین خبر، در عملیات نجات کارکنان این کشتی باری، عراقی‌ها توانستند چهار خدمه کشتی را نجات دهند. در این حادثه دو نفر فوت کردند و گفته می‌شود تعدادی نیز ناپدید شده اند. این حادثه در ساعت ۲۳ پنجشنبه،به وقت بغداد (سی دقیقه بامداد امروز جمعه به وقت ایران) به وقوع پیوست.  

انتهای پیام/*
۲
مرجع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما