plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۳۶۰۶۸

۹۹روز مقاومت؛ نبرد شدید رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در مرکز غزه

ارتش رژیم صهیونیستی برای نود و نهمین روز به جنگ وحشیانه و بمباران‌های خشونت آمیز خود در نوار غزه که ده‌ها هزار شهید، مجروح، آواره و مفقود بر جای گذاشته‌است، ادامه می‌دهد. از آن سو، مقاومت فلسطین تجمع خودروها و سربازان اشغالگر را هدف قرار داده و همچنان مانع نفوذ اشغالگران به محورهای مختلف نوار غزه می‌شود.
۹۹روز مقاومت؛ نبرد شدید رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در مرکز غزه
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، در زمانی که نگرانی‌ها از ادامه بحران انسانی ادامه دارد، دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه از قطع برق و از کار افتادن ژنراتورهای برق در بیمارستان شهدای الاقصی خبر داد که وقوع یک فاجعه انسانی جدید را همزمان با توقف خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل تمام شدن سوخت، همزمان با توقف خدمات ارتباطی در نوار غزه تهدید می‌کند.

دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه روز جمعه اعلام کرد که بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه به دلیل تمام شدن سوخت، خدمات بهداشتی خود را متوقف می‌کند.

این دفتر در بیانیه‌ای که در پلتفرم تلگرام منتشر شد، هشدار داد که «در صورت توقف ژنراتورهای برق، ممکن است مرگ‌هایی برای بیماران و کودکان به‌ویژه در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) رخ دهد».

در این بیانیه آمده است: بیمارستان شهدای الاقصی در آستانه اعلام توقف خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل تمام شدن سوخت است، زیرا قرار بود سوخت روز بعدازظهر پنجشنبه به بیمارستان برسد.

این دفتر تاکید کرد: تعلل مسؤولان ذیربط (بدون نام بردن از آنها) بیماران و کودکان را در مرحله بحرانی قرار داده و آنها را تهدید به مرگ در صورت توقف ژنراتورها کرده‌است.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه افزود: تمامی مراجع ذی صلاح و ذیربط را در قبال هر بلا یا مرگی که بیماران و کودکان در معرض آن قرار می‌گیرند به ویژه در بخش‌های مراقبت‌های ویژه کاملاً مسؤول می‌دانیم.

در این بیانیه از کشورهای جهان خواسته شده‌است که «جنگ نسل کشی ارتش اشغالگر علیه مردم فلسطین را متوقف کنند و همچنین برای تامین سوخت همه بیمارستان ها و ازسرگیری فعالیت بیمارستان‌ها و احیای آنها قبل از اینکه خیلی دیر شود، فوراً مداخله کنند».

ایاد ابوزاهر، رئیس بیمارستان شهدای الاقصی نیز روز پنجشنبه هشدار داد که خدمات بهداشتی و درمانی در این بیمارستان به دلیل تمام شدن سوخت به زودی متوقف خواهد شد.

ابوزاهر گفت: سوخت بیمارستان به طور کامل در حال اتمام است.

وی خاطرنشان کرد: کودکان و بیمارانی هستند که به دلیل توقف کامل ژنراتورهای برق در معرض خطر مرگ قرار دارند، ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که فوراً برای تامین سوخت بیمارستان‌ها به ویژه بیمارستان شهدای الاقصی قبل از اعلام مرگ ده‌ها بیمار، مجروح و کودک در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مداخله کنند. همچنین به دلیل ادامه بمباران‌ها، خدمات ارتباطی و اینترنت در بیشتر مناطق نوار غزه دوباره قطع شده‌است.

دفاع مدنی در غزه نیز تاکید کرد: تاکنون پیکر ۲۰ شهید که بر اثر بمباران اشغالگران در محله الدرج شهر غزه به شهادت رسیده‌اند از زیر آوار بیرون آورده و کشف شده‌است.

از سوی دیگر، رسانه‌های فلسطینی درباره حملات در غزه گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز حملات هوایی و توپخانه‌ای را در مجاورت بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در مرکز نوار غزه انجام داد.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز صحنه‌هایی از مداوای مجروحان ناشی از بمباران در داخل بیمارستان الامل این جمعیت در خان یونس را منتشر کرد.

این جمعیت گفت که علیرغم کمبود تجهیزات پزشکی و سوخت مورد نیاز برای راه اندازی ژنراتور برق، بیمارستان به ارائه خدمات پزشکی به مجروحان در نتیجه تجاوزات مداوم علیه نوار غزه ادامه می‌دهد. اشغالگران چندین بار کادر هلال احمر و مراکز بهداشتی را در جنوب و شمال نوار غزه هدف قرار داده‌اند که منجر به شهادت اعضای هلال احمر و مجروحانی شد که در تلاش برای مداوا آنها بودند. سربازان اشغالگر همچنین افراد دیگری را که در مراکز جمعیت هلال احمر بودند که هنوز شناسایی نشده‌اند، دستگیر کردند.

همچنین فعالان فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز-شنبه- حملات جدیدی را به مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند، جایی که نبردهای شدیدی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در حال نفوذ به این منطقه در جریان است.

این فعالان گفتند که نیروهای اشغالگر همچنین در اطراف اردوگاه‌های النصیرات، البریج و المغازی در مرکز نوار غزه و شهر الزوایده حملات توپخانه‌ای انجام دادند.

شامگاه جمعه نیز بر اثر بمباران خانه‌ای در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه توسط هواپیماهای رژیم صهیونیستی دست‌کم ۱۰ شهروند از جمله کودکان شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. همچنین در بمباران صهیونیست‌ها در منطقه گذرگاه رفح در جنوب غزه تعدادی شهید شدند که بیشتر آنها کودک بودند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملات خشونت‌باری را به محله الدعوه در شمال اردوگاه النصیرت انجام دادند که منجر به تخریب کامل خانه محمود اللوح روزنامه‌نگار و تعدادی از خانه‌های خانواده‌اش و تعدادی از خانه‌های همسایه شد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک «نتیو هعسارا» در نوار غزه خبر داد.

خبرنگار المیادین نیز گزارش داد که در مناطق هجوم به محله المناره، قیزان النجار و جوره اللوت، گلوله باران و درگیری شدید رخ داده‌است.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز از بمباران شهر اشغالی اشدود و شهرک‌های اطراف غزه با رگبارهای موشکی شدید خبر داد.

رزمندگان گردان‌های القدس در خط مقدم پیشروی در مرکز شهر خان یونس وارد درگیری شدید با نظامیان اشغالگر شده‌اند و یک بولدوزر اسرائیلی را با R.P.G هدف قرار دادند.

مبارزان گردان‌های القدس در عملیات مشترک با گردان‌های شهدای الاقصی همچنین تجمع نظامی اشغالگران را با رگبار خمپاره کالیبر ۶۰ در مجاورت مسجد حلیمه در مرکز خان یونس هدف قرار دادند.

گردان‌های القدس همچنین صحنه‌هایی از عملیات انفجار میدان مین در خط تدارکات نیروهای اشغالگر و پشتیبانی و هدف قرار دادن نیروهای پیاده اسرائیلی در جنوب شرق غزه را منتشر کرد.

گردان‌های شهدای الاقصی هم از هدف قرار دادن انبوه سربازان و خودروهای اشغالگر با رگبار خمپاره در منطقه المحطه در مرکز خان یونس خبر داد.

این گردان‌ها اعلام کرد که صبح جمعه مبارزانش در محور مقابله با پیشروی اشغالگران در اردوگاه المغازی با مسلسل و گلوله‌های R.P.G با سربازان اشغالگر درگیر شدند.

گردان‌های مجاهدین نیز اعلام کرد که یک نفربر نظامی رژیم صهیونیستی در محور جنگی شیخ رضوان در شهر غزه با گلوله ضد زره هدف قرار گرفت که منجر به انهدام و کشته و زخمی شدن کادر آن شد. رزمندگان گردان‌های مجاهدین در محور رزمی شرق النصیرت نیز با سربازان اشغالگر درگیر شدند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما