plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۳۳۳۲۲

مسئولان هنوز حریف قیمت سرکش مرغ نشده اند

به‌رغم نرخ ۷۳ هزار تومانی مصوب قیمت مرغ، این محصول در بازار در آستانه ورود مجدد به کانال ۱۰۰ هزار تومان قرار دارد. در حالی چنین ارقامی در بازار مرغ کشور در حال جابه‌جاشدن هستند که قیمت مرغ یک روزه در هفته گذشته کاهش چشمگیری داشت.
مسئولان هنوز حریف قیمت سرکش مرغ نشده اند
به گزارش سرویس اقتصادی ایصال نیوز و به نقل از خبر آنلاین، قیمت مرغ در آستانه ورود به کانال ۱۰۰ هزار تومان و شش‌رقمی‌شدن قرار گرفت. گرچه نرخ این محصول توسط در ستاد تنظیم بازار ۷۳ هزار تومان تصویب شده است، اما گویا دومینوی گرانی کالاهای اساسی باز هم به مرغ رسیده و قرار نیست این بازار آرام بگیرد.

در آستانه ورود به ایام محرم که مصرف مرغ به صورت سنتی افزایش می‌یابد، قیمت آن هم افزایش یافت. مردمی که برای عید قربان توانایی خرید دام زنده و ذبح آن را ندارند و گوشت مرغ را جایگزین کرده بودند، با ورود به بازار غافل‌گیر شدند.

دیروز ۱۱ تیرماه، قیمت مرغ در هر کیلو به ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان در سطح خرده‌فروشی‌ها رسید. رقمی که ۲۲ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب دولت است.

این در حالی است که تصویب نرخ ۷۳ هزار تومان برای این محصول اعتراض شهروندان را در پی داشت و متناسب با قدرت خرید آن‌ها نبود.

اما از سوی دیگر، مرغ‌داران هم قیمت‌های دستوری اعلامی را متناسب با هزینه‌های خود نمی‌دانستند و نسبت به آن معترض بودند.

قیمت مرغ بسته‌بندی؛ ۱۷۶ هزار تومان!

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت مرغ زنده در استان‌های تأمین‌کننده تهران و فارس به حداقل ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

همچنین این محصول در استان فارس ۶۳ هزار تومان عرضه می‌شود. مرغ ذبح‌شده نیز در گیلان ۶۷ هزار تومان عرضه می‌شود.

از سوی دیگر، در برخی خرده‌فروشی‌های مناطق شمالی تهران قیمت هر کیلو گوشت مرغ از ۱۰۰ هزار تومان هم عبور کرده و آن‌ها از حالا به استقبال گرانی افسارگسیخته این محصول رفته‌اند. البته برخی فروشگاه‌ها و شرکت‌ها با بسته‌بندی این محصولات در ظرف‌های ۹۰۰ گرمی، سینه و ران پاک‌شده مرغ را با قیمت‌های نجومی‌تر و حتی در به ازای هر کیلو ۱۷۶ هزار تومان عرضه می‌کنند!

افزایش قیمت مرغ بسته‌بندی‌شده در یکی از فروشگاه‌های آنلاین حاکی از آن است سینه مرغ بدون استخوان توسط یکی از شرکت‌ها، در هر کیلو ۱۷۶ هزار تومان برای مشتریان رقم می‌خورد. همچنین هر کیلو سینه مرغ بدون پوست ۱۴۵ هزار تومان هزینه دارد.

اکنون در حالی چنین ارقامی در بازار مرغ کشور در حال جابه‌جاشدن هستند که قیمت مرغ یک روزه در هفته گذشته کاهش چشمگیری داشت و انتظار می‌رفت با این اتفاق قیمت مرغ‌های ذبح‌شده و زنده کاهش یابد.

حال که ماه محرم و احتمال افزایش تقاضا نزدیک است، بعید نیست که به‌زودی نرم قیمتی بازار وارد کانال ۱۰۰ هزار تومان شود. موضوعی که طبیعتاً بیش از پیش باعث کاهش سرانه مصرف مرغ با توجه به سقوط قدرت خرید مردم خواهد داشت.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما