plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۲۱۷۱۸

بحران اوکراین؛ پوتین بر رزمایش هسته‌ای روسیه نظارت کرد

بنا بر اعلام کرملین، در این رزمایش موشک‌های مافوق صوت و کروز با موفقیت آزمایش شده است. همزمان بزرگ ترین عملیات انتقال ساکنان مناطق مرزی به روسیه در حال انجام است.
بحران اوکراین؛ پوتین بر رزمایش هسته‌ای روسیه نظارت کرد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از رویترز، نیروهای استراتژیک هسته‌ای روسیه رزمایشی تحت نظارت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، برگزار کردند. در همین حال، واشینگتن نیروهای روس را که در مرز اوکراین مستقر شده‌اند به پیشروی و مهیا کردن شرایط حمله متهم کرد.

با افزایش بیم و هراس کشورهای غربی از وقوع جنگ، وزرای خارجه کشورهای عضو گروه ۷ ادعا کردند که هیچ نشانه‌ای دال بر کاهش فعالیت‌های نظامی روسیه در منطقه مشاهده نکرده‌اند و «عمیقا نگران» این شرایط هستند.

پس از آن که مسکو و کی‌یف یکدیگر را به از سرگیری بمباران مناطق مرزی متهم کردند، فرانسه و آلمان از شهروندان خود خواستند که اوکراین را ترک کنند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، نیز ادعا کرد نیروهای روس شروع به حرکت به سوی مرز کرده‌اند.

کرملین اعلام کرد در جریان رزمایش نظامی نیروهای استراتژیک هسته‌ای در دریا موشک‌های مافوق صوت و کروز را با موفقیت آزمایش کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، ولادیمیر پوتین نیز همراه با الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، از روی صفحات نمایشگر این رزمایش را مشاهده کرده است.

این رزمایش روسیه به دنبال مانورهای قوای مسلح روسیه طی چهار ماه گذشته در اطراف مرزهای اوکراین انجام شده است.

ایالات متحده شمار نیروهای روس در مرز اوکراین را تا ۱۹۰ هزار نفر تخمین زده است.

از سوی دیگر، صدراعظم آلمان روز شنبه اظهار داشت که امیدوار به یافتن راه حل مسالمت آمیز برای تنش‌ زدایی با روسیه است و تحریم باید آخرین راه حل باقی بماند.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری «ان بی سی» در حاشیه برگزاری «کنفرانس امنیتی مونیخ» در آلمان گفت که متحدان غربی به خوبی آماده هستند تا روسیه را به سرعت در صورت حمله به اوکراین، تحریم کنند.

در آخرین تحول، کاخ سفید در ادامه ادعاهای تکراری خود درباره حمله روسیه به اوکراین، بار دگر اعلام کرد که روسیه در هر زمانی ممکن است به اوکراین حمله کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از کاخ سفید گزارش داد: بایدن روز یکشنبه از شورای امنیت ملی خواهد خواست تا برای بررسی پرونده اوکراین تشکیل جلسه دهد.

در مقابل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه مجددا اعلام کرده است که اظهارات غرب درباره تهاجم روسیه به اوکراین تبلیغاتی، جعلی و ساختگی است.

در همین حال، رهبران جمهوری‌های خودخوانده شرق اوکراین دیروز،در پی تشدید تنش‌ها اعلام کردند که در صدد هستند ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان غیرنظامی این مناطق را به خاک روسیه منتقل کنند.

رئیس جمهوری این خودخوانده تصریح کرد: «به همین دلیل از ۱۸ فوریه، سازماندهی برای تخلیه متمرکز جمعی از ساکنان به سوی فدراسیون روسیه آغاز شده است و عملیات تخلیه به صورت هماهنگ با مسکو انجام می شود و امکانات لازم برای پذیرش و اسکان شهروندان در منطقه روستوف فراهم شده است.» 

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما