plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
کد مطلب : ۹۸۰۹

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۵/۵ میلیون نفر رسید

بر اساس آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا ( کووید ۱۹) در سراسر جهان، شمار مبتلایان به پنج میلیون و پانصد هزار نفر و شمار قربانیان به بیش از ۳۴۶ هزار نفر رسید، امریکا، برزیل و روسیه در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا قرار دارند.
شمار مبتلایان به کرونا در جهان به ۵/۵ میلیون نفر رسید
به گزارش ایصال نیوز، آمار تایید شده مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان بر اساس گزارش اسکای نیوز، تا صبح دوشنبه به وقت ایران به بیش از ۵ میلیون و ۴۹۹ هزار نفر و شمار قربانیان کووید-۱۹ به بیش از ۳۴۶ هزار نفر رسید. شمار بهبودی یافتگان در جهان نیز ااز مرز ۲میلیون و ۳۰۲ هزار نفر گذشت. 

همچنین بر اساس گزارش یورونیوز، ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱ میلیون و ۶۶۷ هزار مبتلا و بیش از ۹۹ هزار قربانی در صدر جدول رده بندی کشورهایی قرار دارد که در سراسر جهان با شیوع این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.

برزیل نیز با پشت سر گذاشتن کشورهای اروپایی که زمانی کانون این بحران بودند، اکنون با بیش از ۳۶۳ هزار مبتلا و بیش از ۲۲ هزار و ۶۶۶ قربانی در جایگاه دوم جدول جهانی مبتلایان به کرونا است. تنها در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۵۲ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

از میان کشورهای مهم قاره اروپا، روسیه با ۳۴۴ هزار، اسپانیا با ۲۸۲ هزار، بریتانیا با ۲۵۷ هزار، ایتالیا با ۲۲۹ هزار، فرانسه با ۱۸۲ هزار  و آلمان با ۱۸۰ هزار نفر مبتلا به ترتیب جایگاههای سوم تا هشتم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند و اگرچه تحت فشار مردم مجبور به کاهش مقررات قرنطینه شدند، اما هر روز نیز شاهد ابتلا و مرگ شمار قابل توجهی از شهروندانشان هستند.

ترکیه با ۱۵۵هزار و ایران با ۱۳۵هزار مبتلا به کووید-۱۹ در رده نهم و دهم جهان قرار دارند

*ازسرگیری فعالیت مراکز دینی

در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از قصد خود برای بازگشایی مراکز مذهبی خبر داده است، برخی کشورهای اروپایی با اشاره به تجربه‌های اخیر خود هشدار داده‌اند که بازگشایی اماکن مذهبی باعث افزایش شمار مبتلایان به کرونا خواهد شد.

آلمان یکی از این کشورهاست که می‌گوید تنها در شهر فرانکفورت چهل تن از کارکنان کلیساها به تازگی پس از برگزاری آیین‌های مذهبی به ویروس کرونا آلوده و شماری از آنها در بیمارستان بستری شده‌اند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان به بیش از ۱۸۰ هزار نفر و شمار قربانیان آن به بیش از ۸۳۰۰ نفر رسیده است.

در فرانسه نیز با وجود مقاومت دولت، سرانجام از روز یکشنبه کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند. بازگشایی این اماکن تحت فشار نهادهای مذهبی و با حکم دادگاه فرانسه ممکن شد که دوشنبه گذشته اعلام کرد ظرف هشت روز کلیساها، مساجد و کنیسه‌ها باید آغاز به کار کنند. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به بیش از ۱۸۲ هزار نفر و شمار قربانیان ان به بیش از ۲۸۳۰۰ نفر رسیده است.

ویروس جدید کرونا نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان، مرکز استان هوبئی چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در حدود 210 کشور تبدیل به پاندمی شد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما