plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۳
کد مطلب : ۹۶۸۱

ترامپ سازمان بهداشت جهانی را عروسک دست چین خواند

دونالد ترامپ حملات لفظی خود بر ضد چین و سازمان بهداشت جهانی را افزایش داد. وی خطاب به سازمان بهداشت جهانی نوشت: عملا نشان بدهید طرفدار چین نیستید.
ترامپ سازمان بهداشت جهانی را عروسک دست چین خواند
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده در نامهٔ تازه‌اش به سازمان بهداشت جهانی، از برخورد این سازمان با انتشار ویروس کرونا به‌تندی انتقاد کرد.

در بخش‌هایی از این نامه که در توییتر رئیس جمهوری آمریکا منتشر شده، وی خطاب به دکتر تدروس آدهنوم گِبرِیِسوس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی  نوشته است که «عمیقا نگران» واکنش این سازمان به ویروس کروناست و هشدار داده که «تنها راه پیش رو» آن است که این سازمان بتواند «عدم‌ وابستگی خود به چین را عملا نشان بدهد.»

دونالد ترامپ همچنین تهدید کرد که اگر رویهٔ سازمان بهداشت جهانی در این زمینه «ظرف ۳۰ روز آینده بهبود چشمگیری پیدا نکند، وی کمک‌هزینهٔ دائمی ایالات متحده به این سازمان را موقتاً قطع خواهد کرد. 

از سوی دیگر آقای تدروس دبیر کل این سازمان، تأکید کرده که سازمان جهانی بهداشت روز ۳۰ ژانویه گذشته و در حالی که تنها ۱۰۰ مورد ابتلا به این بیماری در بیرون از چین ثبت شده بوده، وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

در ادامه حملات لفظی ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی، همزمان با نشست دو روزه اعضای سازمان بهداشت جهانی، دونالد ترامپ بار دیگر این نهاد را متهم به هم‌داستانی با چین کرد.

ترامپ که پیشتر نیز انتقادهای شدیدی را متوجه سازمان جهانی بهداشت کرده بود، گفت اگر او ممنوعیت‌های مسافرتی با چین وضع نمی‌کرد، شمار بیشتری از شهروندان کشورش جان خود را از دست می‌دادند.

در حالی‌که سازمان بهداشت جهانی با این ممنوعیت‌ها مخالف بود. ترامپ به خبرنگاران گفت سازمان بهداشت جهانی «عروسک دست چین است. زیباتر اگر بخواهم بیان کنم: آن‌ها هم‌راستا با چین هستند». 

سازمان بهداشت جهانی پیشتر این اتهام‌های رئیس‌جمهور ایالات متحده را رد کرده بود. البته پیشنهاد روز دوشنبه استرالیا برای انجام تحقیقات درباره همه‌گیری کرونا و ارزیابی عملکرد سازمان جهانی بهداشت در این بحران، با حمایت بیش از ۱۲۰ کشور (به جز چین) روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما