plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۹۵۳۱
یک متخصص مرکز بیماریهای عفونی امریکا هشدار داد

تسهیل شتاب‌زده مقررات قرنطینه خطر شیوع مجدد کرونا را افزایش می‌دهد

مردم آمریکا در مورد شیوع مجدد کرونا نگران هستند
رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی و از مسئولان ارشد مقابله با ویروس کرونا در آمریکا هشدار داد تسهیل مقررات قرنطینه، ممکن است خطر شیوع مجدد کرونا را افزایش دهد.
تسهیل شتاب‌زده مقررات قرنطینه خطر شیوع مجدد کرونا را افزایش می‌دهد
به گزارش ایصال نیوز، آنتونی فاوچی، رئیس مرکز مبارزه با بیماری‌های عفونی و از مسئولان ارشد مقابله با ویروس کرونا که در مجلس سنا درباره وضعیت شیوع کووید-۱۹ در آمریکا گزارش می‌داد، از مقام‌های ایالتی خواست برای کاهش مقررات سختگیرانه، منتظر بهبود نشانه‌ها از جمله کاهش تعداد موارد مرگ و میر و ابتلا بمانند.

به گزارش رویترز، دکتر فاوچی که به دلیل تماس با افراد مبتلا فعلا در قرنطینه به سر می‌برد، از طریق تماس ویدئویی از منزل خود به مجلس سنا گزارش می‌داد.

شیوع ویروس کرونا در آمريکا تاکنون بیش از ۸۲ هزار قربانی و بيش از يک ميليون و ۳۰۰ هزار مبتلا به جا گذاشته و بخش زیادی از فعالیت‌های اقتصادی را تعطیل کرده است.

اظهارات دکتر فاوچی در حالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ که از مدت‌ها پیش بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا را محور اصلی تبلیغات انتخاباتی خود قرار داده، فرمانداران ایالت‌ها را تشویق کرده هر چه سریع‌تر فعالیت های عادی و اقتصادی را از سر گیرند.

کاخ سفید هفته گذشته اجازه نداد فاوچی برای ارائه گزارش در کمیسیون بهداشت مجلس نمایندگان که در کنترل دمکرات‌هاست، حاضر شود. کاخ سفید گفت گزارش او به مجلس نمایندگان ممکن است «سازنده نباشد».

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است امروز پیش‌نویس لایحه‌ای برای کمک‌های بیشتر دولت فدرال در زمینه مقابله با بحران کرونا را مطرح کند.

فاوچی در جلسه سنا که در کنترل جمهوری‌خواهان است، در پاسخ به سوال سناتورهای دموکرات گفته است اگر تسهیل مقررات باعث شیوع مجدد کرونا شود، علاوه بر مرگ و عذاب شهروندان، «احیای اقتصاد کشور به تاخیر می‌افتد» و نتیجه معکوس به دست می‌آوریم.

در این جلسه، اعضای دمکرات کمیسیون بهداشت سنا هشدار هایی درباره خطرات ناشی از بازگشایی زودرس فعالیت‌های اقتصادی مطرح کردند ولی اعضای جمهوری‌خواه کمیسیون این موضوع را کم اهمیت دانسته و گفتند تداوم قرنطینه می‌تواند روی سلامت مردم و سلامت اقتصاد کشور تاثیر منفی بگذارد.

دولت آمریکا تصمیم‌گیری در مورد زمان و نحوه از سرگیری فعالیت‌های عادی را برعهده مقام‌های ایالت‌های این کشور گذاشته است.

اگر چه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اکثریت مردم آمریکا در مورد شیوع مجدد ویروس نگران هستند، بیشتر ایالت‌ها در مسیر تسهیل مقررات قرنطینه پیش می‌روند.

گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حدود یک ماه پیش در توئیتی خواستار اخراج آنتونی فائوچی پزشک آمریکایی شده بود، وی از تعلل دولت در مهار ویروس کرونا در مراحل شیوع این ویروس در آمریکا انتقاد کرده بود.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما