plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴
کد مطلب : ۹۳۲۸

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه از 126 هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت ترکیه از غربالگری یک میلیون و 135 هزار و 367 نفر و بهبودی 63 هزار و 151 بیمار مبتلا به ویروس کرونا خبر داد. یک پیرمرد 89 ساله ساکن استان کاستامونو ترکیه دیروز پس از غلبه بر کرونا و بهبودی کامل با بدرقه کادر درمانی از بیمارستان مرخص شد.
شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه از 126 هزار نفر فراتر رفت
به گزارش ایصال نیوز، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه در شامگاه یکشنبه، شمار مبتلایان کرونا با شناسایی 1 هزار و 670 مورد جدید به 126 هزار 45 نفر رسیده است که از این تعداد 1 هزار و 424 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و در مجموع 766 بیمار نیز در وضعیت وخیم به دستگاه تنفسی متصل هستند.

از سوی دیگر، با جان باختن 61 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا در کشور به 3 هزار و 397 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، طی یک روز اخیر 4 هزار و 992 بیمار کرونایی مبتلا به ویروس کووید-19 بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و در مجموع تعداد بهبودی یافتگان در ترکیه به 63 هزار و 151 نفر رسیده است.

همچنین در مجموع یک میلیون و 135 هزار و 367 نفر در ترکیه غربالگری کرونا شده‌اند.

از سوی دیگر به گزارش آناتولی، حسین آکتاش، پیرمرد 89 ساله ساکن استان کاستامونو ترکیه که نتیجه آزمایش کووید 19 وی مثبت اعلام شده بود، دیروز یکشنبه، پس از غلبه بر کرونا و درمان کامل با بدرقه پزشکان و پرستاران، از بیمارستان دولتی این استان مرخص شد. وی پس از اتمام مراحل درمان راهی منزل خود شد.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توئیتر خود نوشت: ''برای نخستین بار از 11 مارس تاکنون شمار بهبودیافتگان کرونا از آمار بیماران پیشی گرفت. در صورت رعایت تدابیر، شاهد نتایج خیلی بهتری خواهیم بود.''

انتهای پیام/*
۳
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما