plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۹۰۳۳

هشدار مجدد سازمان‌های جهانی درباره ناامنی غذایی در کشورهای فقیر

فقیرترین کشور‌های جهان در معرض قحطی هستند
مدیر اجرائی سازمان جهانی غذا«فائو» هشدار داد با شیوع کرونا و آشکار شدن اثرات منفی اقتصادی کرونا، خطر قحطی جهان را تهدید می کند و کشورها باید سریعا راهکارهای مناسب و جدی برای مقابله رکود اقتصادی در پیش بگیرند.
هشدار مجدد سازمان‌های جهانی درباره ناامنی غذایی در کشورهای فقیر
به گزارش ایصال نیوز، دیوید بیسلی رئیس نهاد جهانی غذای سازمان ملل متحد  شامگاه سه شنبه بار دیگر نسبت بروز احتمالی گرسنگی و قحطی جهانی هشدار داد.

وی با اشاره به گزارش جدید سازمان ملل در باره خطر گسترش فقر و گرسنگی جهانی هشدار داد که پیامدهای منفی بیماری کرونا، ممکن است 250 میلیون نفر را تا پایان امسال(2020) به فقر و گرسنگی شدید گرفتار کند.

دیوید بیسلی از طریق ویدئوکنفرانس از کقامات سازمان ملل و سران کشورها خواست تا دیر نشده راهکارهای مقابله با قحطی احتمالی را سریعاً در پیش بگیرند.   

از سوی دیگر، ماری پانگستو، مدیر عامل سیاستگذاری توسعه گفت فقیرترین کشور‌های جهان در اثر عالمگیری کرونا در معرض ناامنی غذایی هستند.

به گزارش رویترز، این مقام ارشد بانک جهانی روز سه شنبه گفت فقیرترین کشور‌های جهان در نتیجه عالمگیری کرونا، کاهش درآمد‌های ارزی، محدودیت‌های صادراتی بر غذا و فروپاشی زنجیره عرضه در جهان با ناامنی غذایی و سوء تغذیه مواجه هستند. 

وی بر ضرورت همکاری جهانی برای جلوگیری از بحران غذا در کشور‌های آسیب پذیرتر تاکید کرد.

پانگستو این اظهارات را در نشست مجازی وزرای کشاورزی کشور‌های گروه 20 عنوان کرد و گفت: «از اعمال محدودیت‌های صادراتی و موانع وارداتی غیرضروری و پرکردن انبار‌ها دوری کنید.»

وی گفت ذخیره و تولید غله جهانی در بالاترین سطح در همه دوران هاست و این موجب می‌شود اعمال محدودیت‌ها غیرضروری شود.

همچنین رویترز گزارش داد: وزیر امنیت غذایی امارات در همین خصوص گفت: عرضه غذا در سطح بین الملل دچار اختلالات جدی است و نیاز حیاتی دارد که همه باهم و به صورتی فعال و متعهد کار کنند.

وزیر امنیت غذایی امارات در نشست وزرای کشاورزی کشورهای گروه بیست توصیه کرد از محدود کردن صادرات مواد غذایی اجتناب شود زیرا ممکن است موجب تشدید ناامنی غذایی شود.

از سوی دیگر، هفته گذشته نیز 25 سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارش تازه خود، با اشاره به اینکه تأثیرات کامل بیماری کووید 19 و ویروس کرونای جدید – که عامل این بیماری است – بر امنیت غذایی و سیستم‌های غذایی و کشاورزی همچنان در حال آشکار شدن است، تصریح می‌کند که این شیوع، تأثیرات منفی قابل‌توجهی بر تمامی افراد دخیل در سرتاسر زنجیره تأمین غذا دارد.

گفتنی است، در پی همه گیر شدن جهانی بیماری کروناویروس، سازمانهای جهانی در هفته های اخیر هشدار داده اند که خطر قحطی جهانی ناشی از پیامدهای منفی اقتصادی کرونا، دنیا را تهدید می کند.

سه هفته قبل روسای سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو)، کو دونگیو، سازمان تجارت جهانی، رابرت آزودا و سازمان بهداشت جهانی، تدروس ادهانوم این را یک خطر واقعی خواندند و اعلام کردند که بیماری همه گیر جهانی کرونا ویروس می تواند باعث اختلال در عرضه مواد غذایی در سراسر جهان شود.

انتهای پیام/*
۴
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما