plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۸۲۰۸

آمریکا سفیر چین را احضار کرد

ترامپ: چین به خوبی منشاء پیدایش کرونا را می‌داند و ما هم می دانیم
وزارت خارجه آمریکا سفیر پکن در واشنگتن را در ارتباط با اظهارات مطرح شده از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه چین احضار کرد. وزارت خارجه چین ارتش آمریکا را به انتقال احتمالی ویروس کرونا به چین متهم کرده بود.
آمریکا سفیر چین را احضار کرد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امور خارجه آمریکا با احضار سفیر چین در واشنگتن در روز جمعه، به موضع‌گیری طرف چینی که اعلام کرده بود، احتمالا ارتش ایالات متحده ویروس کرونا را به شهر ووهان برده است، واکنش نشان داد.

به گزارش رویترز یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: پس از احضار «تیان کای»سفیر چین در واشنگتن، و ارائه یادداشت شدیداللحنی به سفیر چین، خواستار ارائه توضیحات چین در این زمینه شد. گفته شده است که سفیر چین نیز با موضع دفاعی و قاطع از وزارت خارجه آمریکا خارج شده است.

گفتنی است، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در توییتر نوشته بود: شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه‌گیری را به "ووهان" برده است. شفاف باشید! داده‌های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.

او در مورد احتمال انتقال ویروس توسط ارتش آمریکا به ووهان که فعلا نقطه اولیه انتشار ویروس کرونا شناخته می‌شود، توضیحی نداد، اما در روزهای گذشته مقام‌های چینی در مورد اینکه این شهر واقعا کانون اولیه شیوع ویروس بوده، ابراز تردید کرده‌اند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش منتشر نشود گفت: آمریکا موضوع توطئه بودن انتشار کرونا را بی اساس و خطرناک می داند و اجازه نمی دهد چین با ترویج این اتهامات، با مصلحت و افکار عمومی مردم چین و دنیا بازی کند.

دونالد ترامپ نیز عصر جمعه در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: روابط تجاری چین و آمریکا استوار است. هم چین منشأ پیدایش کرونا را به خوبی می داند و هم ما میدانیم.  

دولت چین هنوز به موضوع احضار سفیرش در آمریکا واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما