plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۸۱۵۲

روسیه: ادعای اردوغان درباره نابودی پدافندهای سوریه صحت ندارد

وزارت دفاع روسیه در واکنش به اظهارات رئیس جمهور ترکیه در مورد نابودی هشت پدافند روسی ارتش سوریه، گفت که در حملات ترکیه، فقط دو پدافند هوایی آسیب دیده است.
روسیه: ادعای اردوغان درباره نابودی پدافندهای سوریه صحت ندارد
به گزارش ایصال نیوز، وزارت دفاع روسیه به اظهارات رئیس جمهور ترکیه در مورد نابودی پدافندهای ارتش سوریه واکنش نشان داد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه روز سه شنبه اعلام کرد که «اظهارات اردوغان در خصوص نابودی هشت سامانه موشکی در استان ادلب درست نیست».

بنا به گزارش شبکه روسیا الیوم، وزارت کشور روسیه گفته است که ارزیابی‌هایی که به رئیس جمهور ترکیه در مورد کارآمدی پهپادهای تهاجمی در ادلب، با واقعیت هم‌خوانی ندارد و در آن مبالغه شده است.

اردوغان روز سه شنبه مدعی شد که پهپادهای نظامی ترکیه درادلب موفق شده‌اند هشت سامانه پانتسیر (پانتسیر-اس۱ یا همان سام ۲۲) را منهدم کند.

وزاردت دفاع روسیه گفته که سامانه‌های روسیه پانتسیر به صورت گسترده بر اطراف شهر دمشق، پایتخت سوریه متمرکز هستند و تنها چهار نوع از این سامانه در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه وجود دارد و در حملات ترکیه به مواضع ارتش سوریه و روسیه، دو سامانه دفاعی آسیب دیده‌اند که در حال تعمیر هستند.

 از سوی دیگر به گزارش اناتولی، خلوصی آکار و سرگئی شویگو، وزرای دفاع ترکیه و روسیه روز سه شنبه طی گفت‌وگوی تلفنی درباره راهکار لازم برای استمرار آتش‌بس در ادلب و بازگشت بیش از یک میلیون آواره به شهر و دیارشان به تبادل نظر پرداختند.

بنا به اعلام وزارت دفاع ملی ترکیه، طرفین در این گفت‌وگو بر عزم دو کشور برای حفظ آتش‌بس در ادلب، پای‌بندی به توافق‌ طرفین و ادامه تلاش‌ برای برقراری صلح و ثبات در منطقه تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما