plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد مطلب : ۸۰۵۰

وزارت دفاع روسیه: مناطق مستحكم تروریست ها در ادلب با پایگاه های تركیه یکی شده است

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه، ترکیه نتیجه توافق سوچی درباره سوریه را به نفع خود تغییر داده و بجای تفکیک تروریست‌ها، مناطق مستحکم تروریست ها را با پایگاه های نظامی خود ادغام کرده است گفت: اوضاع در منطقه ادلب به نفع ارتش سوریه سوق یافته است.
وزارت دفاع روسیه: مناطق مستحكم تروریست ها در ادلب با پایگاه های تركیه یکی شده است
سرلشکر ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نتیجه یک سال و نیم از توافق سوچی درباره سوریه با ترکیه، ادغام مناطق مستحکم تروریست ها با پایگاه های ترکیه بوده است.

وزیر دفاع روسیه گفت: اوضاع در منطقه ادلب به نفع ارتش سوریه سوق یافته است، جایی که در نتیجه اقدامات تلافی جویانه ارتش علیه تروریست های سوریه، گروه های تحریر الشام به فاصله ای امن از حلب رانده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: نه تنها کشورهای غربی بلکه سازمان ملل نیز در سال 2018 از امضای توافق سوچی در مورد ادلب استقبال کرده است.

این ژنرال روسی، تعهدات ترکیه برای مشخص کردن و بیرون راندن تروریست ها از مرزهای خارجی منطقه امن تا عمق 15-20 کیلومتری و تخلیه اسلحه های سنگین در آنجا را به عنوان پایه های اصلی توافق سوچی نامید.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه با انتقاد از رفتار نظامی تریکیه در ادلب تأکید کرد: در عوض، نتیجه تقریبا 18 ماه این توافق این شده که گروه های تحریر الشام، حزب اسلامی ترکستان و دیگر شبه نظامیان تندرو،که توسط سازمان ملل رسماً تروریست شناخته شده بودند، اکنون توسط ترکیه در مناطقی جمع شده اند که مواضع آنها عملاً با پست های ترکیه که با توافق سوچی در ادلب مستقر شده بودند، ادغام شده است."

به گفته وی، "حملات و شلیک توپخانه های گسترده به شهرک‌های مسکونی همسایه و پایگاه هوایی روسی حمیمیم به صورت روزمره انجام شده است".

انتهای پیام/*
۱
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما