plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۷۹۳۷

مراسم عید نوروز اقلیم کردستان لغو و مدارس و دانشگاه های عراق تعطیل شد

تردد در مرزهای زمینی و هوایی عراق با ضوابط ویژه محدود گردید
کمیته بحران عراق چهارشنبه شب در نشستی برای پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا فعالیت مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزشی را به مدت ۱۰ روز تعطیل اعلام کرد. در جدیدترین مورد در بغداد اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد.
مراسم عید نوروز اقلیم کردستان لغو و مدارس و دانشگاه های عراق تعطیل شد
به گزارش ایصال نیوز، این کمیته همچنین تجمع در مکان های عمومی و پرازدحام در سراسر عراق را تا بهبودی و عادی شدن اوضاع ممنوع کرد. همچنین در نشست کمیته بحران عراق موارد زیر تصویب شد:

- تعطیلی اماکن عمومی شامل سینماها، رستوران ها و تالارهای مختلف اجتماعی از ۲۷ فوریه تا ۷ مارس ۲۰۲۰
- ممنوعیت سفر شهروندان عراقی به کشورهای چین، ایران، ژاپن، کره جنوبی، تایلند، سنگاپور، ایتالیا، کویت، بحرین و جلوگیری از ورود مسافران بحرینی و کویتی به عراق.
- کلیه اتباع بیگانه در گذرگاه های مرزی تحت معاینات اجباری پزشکی قرار می گیرند.
- همه وزارتخانه‌ها و موسسات، هر کدام با توجه به موقعیت خود، باید وضعیت تراکم نیروهای خود را که در بخش های مختلف ارزیابی کنند و اقدام های لازم را برای کاهش شمار جمعیت آنها انجام دهند تا از تلفات احتمالی جلوگیری شود.
- ممنوعیت تجمع در مکان های عمومی به هر دلیل. - مقام های ذیربط باید اقدام های لازم را برای اجرای این تصمیم انجام دهند.

مسوولان عراقی روز دوشنبه از شناسایی نخستین مورد آلودگی به ویروس کووید - ۱۹ در نجف خبر دادند. روز سه شنبه نیز مقام های بهداشتی این کشور تایید کردند که چهار عضو خانواده ای در استان کرکوک به ویروس کرونا آلوده شده اند.

بر اساس گزارش شرقیه نیوز، در جدیدترین مورد شرقیه نیوز گزارش داد در بغداد پایتخت عراق نیز اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شد. وزارت بهداشت عراق از ابتلای یک جوان عراقی که به تازگی از سفر ایران به عراق بازگشته بود و در بغداد به بیمارستان مراجعه کرده بود خبر داد که نتیجه آزمایش او مثبت اعلام شد.

از سوی دیگر در اقلیم کردستان عراق برای اولین بار برگزاری جشن های عید نوروز به دلیل نگرانی از شیوع کرونا و پیشگیری، لغو گردید.

به گزارش رسانه های اقلیم کردستان، «فرست صوفی» استاندار اربیل در نشست خبری گفت که لغو جشن های تعطیلات نوروزی امسال بخشی از اقدام های پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما