plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۶۸۰۱

تشییع با شکوه پیکر شهدای حشد الشعبی در بغداد

معترضان پس از تشیع شهدا، برای تجمع مقابل سفارت آمریکا وارد منطقه سبز بغداد شدند
مراسم تشییع جنازه شهدای حشد الشعبی با حضور گسترده مردم پیش از ظهر امروز سه شنبه در بغداد برگزار شد. در ادامه مراسم هزاران معترض عراقی مقابل سفارت امریکا تجمع کردند و خواستار تعطیلی سفارت خانه امریکا و اخراج سفیر شدند.
تشییع با شکوه پیکر شهدای حشد الشعبی در بغداد
به گزارش ایصال نیوز، مراسم تشییع جنازه شهدا حشدالشعبی صبح امروز سه شنبه با مشارکت گسترده مردم و مقامات وفرماندهان ارشد حشدالشعبی و فرماندهان نظامی و نمایندگانی از دولت عراق شروع شده است.

خبرنگار العالم گزارش داد همه گروه های سیاسی به اتفاق بر ضرورت مقابله با این تجاوز به عنوان نقض حاکمیت عراق تأکید کرده اند. همچنین برخی گروه ها خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق و بستن پایگاه های این کشور در داخل خاک عراق شده اند.

وی در ادامه گفت که خیابان های و میادین بغداد و دیگر استان ها عرصه خروش و خشم مردم عراق علیه تجاوز آمریکایی ها شده است. تظاهرات کنندگان پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و با سردادن شعارهایی خواستار اخراج سفیر آمریکا و بستن پایگاه های نظامی این کشور شدند.

شایان ذکر است که مقامات عراقی پیشتر اعلام کرده بودند که در همکاری با ائتلاف آمریکایی تجدید نظر خواهند کرد. در این بین جریان صدر هم خواستار حفظ وحدت و آمادگی برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق شد. مراجع دینی نیز تجاوز آمریکایی ها را محکوم کرده و خواستار حفظ احترام حاکمیت عراق شدند.

 درحالی که تشییع کنندگان شهدا حشدالشعبی که دو روز پیش توسط امریکا به شهادت رسیدند را تشیع کردند، در ادامه مراسم مقابل سفارت امریکا تجمع کردند و خواستار تعطیلی سفارت خانه امریکا و اخراج سفیر شدند.

برخی رسانه های منطقه با انتشار تصاویری از هادی العامری و شیخ خزعلی که برای تشییع شهدا در مراسم حضور یافته اند، فرماندهی آنچه حمله به سفارت امریکا می خوانند را متوجه ایشان می کنند. این درحالی است که حرکت مردم عراق کاملا مدنی و خود جوش است و نشانگر علاقمندی شدید مردم به حشد الشعبی است.

گفته می شود اوضاع امنیتی جلوی سفارت آمریکا در بغداد از ظهر امروز سه شنبه از کنترل خارج شده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما