plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۵۲۹۵
مطالبه اصلاحات یا مداخله خارجی!

فراخوان برخی گروه های عراقی برای تظاهرات 25 اکتبر عراق

«پلیس حفظ قانون»؛ مسئول تامین امنیت تظاهرات
همزمان با اعلام و اجرای برنامه های اصلاحی اقتصادی عادل عبدالمهدی نخست وزیر، براساس فراخوان های صورت گرفته، مردم عراق برای تظاهرات روز جمعه 25 اکتبر(سوم آبان) آماده می شوند. با توجه به تشکیل (پلیس حفظ قانون) به دستور دولت عراق، پلیس عراق (استان میسان) با صدور بیانیه ای بر حفظ امنیت کامل تظاهرکنندگان و حفاظت از اموال عمومی در تظاهرات مسالمت آمیز روز جمعه تاکید کرد.
فراخوان برخی گروه های عراقی برای تظاهرات 25 اکتبر عراق
به گزارش ایصال نیوز، الهاشمی کارشناس امور امنیتی عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «بیانیه اخیر صدر، رهبری تظاهرات قریب الوقوع را به دست جریان صدر قرار داد، در همین رابطه هماهنگی‌ها انجام شده و مناطق و میادینی که تظاهرات در بغداد و دیگر استان‌ها در آن انجام خواهد شد، مشخص شده است.» به گزارش میدلیست نیوز، وی افزود: «جریان صدر پس از بیانیه سید مقتدی صدر شروع به آماده‌سازی کمک‌های بهداشتی، آمبولانس‌ها، پسترها و شعارهایی که سر داده خواهد شد، کرده است همچنین مسئولیت‌ها و مکان‌های تجمع نیز مشخص شده است.»
این کارشناس امور امنیتی عراق تاکید کرد: «تا به این لحظه، هماهنگی میان رهبران جریان صدر و آنچه که به نام «هماهنگ کننده تظاهرات یکم اکتبر» شناخته می شود، صورت نگرفته است اما به احتمال زیاد دو طرف به تفاهماتی دست پیدا خواهند کرد.»
سید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق دیشب با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از تظاهرات روز جمعه آتی اعلام کرد.
همچنین العالم گزارش داد؛ چهار روز مانده به برگزاری احتمالی دور جدید تظاهرات علیه مشکلات و فساد در عراق، همچنان برگزاری این تظاهرات در موعد مقرر در جمعه آینده ۲۵ اکتبر (سوم آبان ماه) به دلیل اختلافات ایجاد شده بین برگزارکنندگان در هاله ای از ابهام رفته است، اما «محمد صالح العراقی» که گفته می شود به مقتدا صدر نزدیک است در توئیتی کوتاه در شبکه های اجتماعی (فیسبوک و توئیتر) از طرفداران مقتدا صدر خواسته است که منتظر دستورات و فرامین جدید مقتدا صدر در خصوص تظاهرات جمعه آینده(25 اکتبر) باشند.
از سوی دیگر، دولت عراق از دو هفته قبل، اقدام به تشکیل «پلیس حفظ قانون»کرد. ماموریت این پلیس، حفظ امنیت در داخل شهرها، حفظ امنیت تظاهرات مسالمت آمیز و حفاظت اموال عمومی است.
خبرگزاری السومریه عراق در همین خصوص گزارش داد، پلیس استان میسان با صدور بیانیه ای بر حفظ امنیت کامل تظاهرکنندگان و حفاظت از اموال عمومی تاکید کرد. پلیس استان میسان عراق همچنین از مردم خواست در این شرایط حساس که عراق برای آینده ای درخشان به سوی دموکراسی گام بر می دارد، هنگام تظاهرات با پلیس حفظ امنیت همکاری داشته باشند و پلیس امنیت نیز مسئولیت حفاظت کامل از تظاهرات مسالمت آمیز مردم را بعهده خواهد داشت.
انتهای پیام/* 
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما