plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۵۲۵۴
به میزبانی لاهور

نشست تشکیل انجمن دوستی ایران و پاکستان برگزار شد

حضور چشمگیر شخصیت‌های علمی فرهنگی
نشست " انجمن دوستی ایران و پاکستان" با حضور شخصیت های علمی، ادبی، سیاسی، فرهنگی، هنری و سینمایی در محل خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار شد.
نشست تشکیل انجمن دوستی ایران و پاکستان برگزار شد
به گزارش ایصال نیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این جلسه با حضور محمد رضا ناظری سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در لاهور، علی اکبر رضایی فرد رییس نمایندگی فرهنگی کشورمان، سمیرا احمد نماینده مجلس ایالت پنجاب، میان عمران مسعود رئیس دانشگاه آسیای جنوبی، علی حسام اصغر رئیس اتاق بازرگانی لاهور، میان زاهد جاوید احمد معاون رئیس اتاق بازرگانی لاهور، خانم سمیعه راحیل قاضی رئیس بخش بانوان حزب جماعت اسلامی پاکستان برگزار شد.

سرکنسول کشورمان گفت: تشکیل انجمن دوستی ایران و پاکستان از نیازهای امروزی است. ما با استفاده از این انجمن می توانیم روابط دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان را بیش از پیش گسترش داده و تقویت نماییم. علاوه بر این تبادل هیئت‌های علمی، تجاری، فرهنگی، گردشگری و برگزاری نمایشگاه های مختلف تجاری و فرهنگی در دو کشور می‌تواند از اهداف مهم این انجمن باشد. سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهور آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری اعلام می‌کند.

سمیرا احمد نماینده مجلس ایالت پنجاب نیز گفت: انجمن دوستی ایران و پاکستان می‌تواند در پیشرفت روابط دو کشور نقش مهمی ایفا نماید. امروزه مسلمانان جهان نیاز به وحدت و اتحاد دارند. جمهوری اسلامی ایران تمدنی چندین هزار ساله دارد و فرهنگ ایرانی نیز تقریبا سه هزار سال قدمت دارد. ما می توانیم در بخش فرهنگ از تجربه ایران استفاده نموده و به صورت مشترک فعالیت هایی را انجام دهیم.

علی حسام اصغر رئیس اتاق بازرگانی لاهور گفت: بنده به عنوان نماینده تاجران و سرمایه گذاران لاهور آمادگی خود در انجام هر گونه اقدام لازم برای ترویج و گسترش تجارت بین دو کشور را اعلام نموده و این انجمن دوستی ایران و پاکستان را گامی بسیار مفید و سودمند می‌دانم.

علی اکبر رضایی فرد طی اظهاراتی در خصوص ضرورت و قابلیت‌های انجمن دوستی عنوان کرد: آنچه که روابط دو کشور را آسان تر و شیرین تر می‌کند؛ حضور انجمن های دوستی است که ظرفیت های بالایی دارند. با توجه به قدمت فرهنگی دو سرزمین و مراودات فراوان در این حوزه، خانه فرهنگ هم آمادگی خود را برای ارائه ظرفیت های مختلف و متنوع اعلام می‌کند.

میان عمران مسعود رئیس دانشگاه آسیای جنوبی گفت: در این جلسه تمامی افراد از مکاتب فکری مختلف حضور دارند. ما در سطح تجاری و دانشگاهی از گذشته روابط بسیار خوب و مناسبی با ایران داریم و حال باید این روابط را گسترش دهیم. علاوه بر این همانگونه که قبلا اشاره شد در دیگر بخش هایی چون فرهنگ، هنر، گردشگری می توانیم موارد زیادی را مورد بحث قرار دهیم.

میان زاهد جاوید احمد معاون رئیس اتاق بازرگانی لاهور گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه حامی و مددگار کشور پاکستان بوده است و اکنون نیز جمهوری اسلامی ایران با بلند کردن صدا در حمایت از مردم مظلوم کشمیر یکبار دیگر لایق تقدیر و تحسین قرار گرفته است.

سمیعه راحیل قاضی رئیس بخش بانوان حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: زبان و ادبیات فارسی، زبان این منطقه بوده که طی چالش‌ها و برنامه ریزی آن را از بین بردند. زبان نقش مهمی در فرهنگ یک جامعه دارد. قاضی حسین احمد پدر بزرگوارم می فرمود: اگر می خواهید اقبال را بشناسید، زبان فارسی را یاد بگیرید. مولانا مودودی به حضرت آیت الله خمینی(ره) دعوت داده بودند که ابتدا به پاکستان بیایند ولی ایشان مجبور شدند که به پاریس بروند. ما با انجمن دوستی ایران و پاکستان هر گونه همکاری را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما