plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۵۱۷۶

بشقاب پرنده دوّار چینی، سلاح فوق پیشرفه ویرانگر در جنگهای آینده

«بشقاب پرنده» ساخت چین، این پرنده یک بالگرد تهاجمی جنگنده و رادارگریز و مرموز است که با سرعتی معادل 644 کیلومتر در ساعت قادر است تا ارتفاع 6000 متری اوج بگیرد.
بشقاب پرنده دوّار چینی، سلاح فوق پیشرفه ویرانگر در جنگهای آینده
به گزارش ایصال نیوز به نقل از «گلوبال تایمز» چین، ارتش چین موفق به ساخت آزمایشی بالگرد فوق پیشرفته ای، شبیه به بشقاب پرنده شده است که نمای ظاهری آن بیضی شکل و پوشیده از نوعی ماده رادار گریز است و دارای قابلیت های پیچیده تهاجمی است. از این پرنده تهاجمی در نمایشگاه اخیر چین رونمائی شد.
این سلاح جدید شبیه بشقاب پرنده است اما نه به مانند بشقاب پرنده های خیالی در فیلم های سینمایی و علمی ، بلکه این پرنده، یک سلاح چینی آزمایشی ویرانگر و مدرن است که کشور چین اخیرا در نمایشگاه صنعت هوایی در نزدیکی پکن پایتخت چین از آن رونمایی کرد.
براساس اطلاعات اولیه از این «بشقاب پرنده» ساخت چین، این پرنده یک بالگرد تهاجمی جنگنده و رادارگریز و مرموز است که با سرعتی معادل 644 کیلومتر در ساعت قادر است تا ارتفاع 6000 متری اوج بگیرد.
طول این پرنده رادار گریز 7 متر و عرض آن 3 متر است و دارای دو موتور جت پیشرفته و البته دارای کابین خلبان دو نفره است.
این بشقاب پرنده دارای سامانه موشکی و مسلّح به سلاح های تهاجمی فوق پیشرفته است و براساس اطلاعات منتشر شده داخلی، سال آینده میلادی، از آن به عنوان یک بالگرد فوق پیشرفته، در ارتش چین بکار گرفته خواهد شد.  
این بالگرد بیضی شکل فوق پیشرفته که بصورت آزمایشی ساخته شده است، برای اولین بار در نمایشگاه صنایع نظامی چین در پکن به نمایش درآمد و تصاویر آن هفته گذشته بر روی اینترنت منتشر شد.
«گلوبال تایمز» نشریه دولتی چین تاکید کرد این بالگرد فوق پیشرفته، نوع جدیدی از مجموعه بالگردهای پرنده چینی معروف به (کوسه های سفیدِ بزرگ) است که نمای ظاهری آن بیضی شکل و پوشیده از نوعی ماده رادار گریز است و قابلیت پنهان ماندن از رادارها را کاملا امکانپذیر می کند.
به نوشته این نشریه، این جنگنده فوق پیشرفته مسلح به انواع سلاح و موشک با قابلیت مانور جنگی بالا در میدان رزم،از نسل جدید و برای جنگ نوین دیجیتال آینده طرحی شده است. 
 انتهای پیام/*
۴
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما