plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۵۱۵۷

سخنرانی کری لام در میان اعتراض قانونگذاران هنگ‌کنگی ناتمام ماند

مجلس هنگ کنگ با مردم همصدا شد
فریاد قانونگذاران دموکراسی‌خواه هنگ‌کنگ، تلاش چندین باره رئیس‌ اجرایی این دولت‌شهر برای تشریح سیاست‌هایش در سخنرانی سالانه در مجلس را غیر ممکن ساخت.
سخنرانی کری لام در میان اعتراض قانونگذاران هنگ‌کنگی ناتمام ماند
به گزارش ایصال نیوز، آسوشیتدپرس، روز چهارشنبه، مجلس شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ شاهد صحنه‌های پرآشوب و اعتراض نمایندگان بود و کری لام، رئیس اجرای هنگ‌کنگ پس از سر و صدای قانونگذاران که سخنرانی او را متوقف می‌کرد، از مجلس خارج شد. او دقایقی بعد بازگشت و دوباره تلاش کرد تا سخنرانی خودش را ادامه دهد اما قانونگذاران با هو کردن و شعار دادن اجازه کار به او ندادند.
به گزارش آسوشیتدپرس، در نهایت رئیس شورای قانونگذاری جلسه را متوقف کرد و کری لام دوباره از مجلس خارج شد. زمانی که کری لام از جلسه خارجی می‌شد یکی از قانونگذاران پلاکاردی را به سوی او پرتاب کرد. قانونگذاران دیگری هم تصاویری از لام به همراه داشتند که دستان او را آلوده به خون نشان می‌داد.
هنگ‌کنگ ماه‌هاست درگیر اعتراضات دموکراسی‌خواهانه شده است و معترضان از جمله خواستار استعفای کری لام و تحقیقات مستقل درباره سوءرفتارهای پلیس با تظاهرکنندگان هستند.
از سوی دیگر،مجلس نمایندگان آمریکا دیروز لایحه به نشانه حمایت واشنگتن از معترضان دموکراسی‌خواه تصویب کرد. دولت هنگ‌کنگ با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، کنگره آمریکا نباید در امور داخلی این دولت‌شهر دخالت داشته باشد.
در بیانیه این دولت‌شهر، همچنین از سیستم سیاسی هنگ‌کنگ دفاع شده است.
انتهای پیام/*
۴
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما