plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۴۰۲۲
دیپلماسی در شرق

نقشه راه پیشنهادی ظریف به چین

توئیت ظریف به زبان چینی
محمد جواد ظریف که برای انجام سفری کاری در پکن حضور دارد عصر دیروز (دوشنبه) با وانگ یی همتای چینی خود در باره مسائل مهم و مشترک، دو دور گفتگو و تبادل نظر کرد.
نقشه راه پیشنهادی ظریف به چین
به گزارش ایصال نیوز، دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار با مقامات چین به پکن سفر کرده است، با اشاره به رایزنی‌هایش با همتای چینی خود از پیشنهاد یک نقشه راه ۲۵ ساله برای تحکیم شراکت جامع راهبردی و نقش‌آفرینی فعال در ابتکار «یک پهنه، یک راه» خبر داد.
 محمدجواد ظریف در توییتی به زبان چینی نوشت: «با دوست خوبم «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین گفت‌وگوی مفصل و سازنده‌ای داشتم. درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی دیدگاهی مشترک داریم. یک نقشه راه ۲۵ ساله برای تحکیم شراکت جامع راهبردی و نقش‌آفرینی فعال در ابتکار «یک پهنه، یک راه» پیشنهاد کردم.»
گفتنی است، محمد جواد ظریف که برای انجام سفری کاری در پکن حضور دارد عصر دیروز (دوشنبه) با وانگ یی همتای چینی خود دو دور گفتگو و تبادل نظر کرد. در این گفتگوها در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، آخرین تحولات اجرای برجام و ابتکارات روسای جمهور ایران و فرانسه، نقشه راه ۲۵ سال آینده روابط دو کشور، امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه استراتژیک هرمز، تحریم های غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده ضد کشورهای مستقل گفتگو و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما