plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۷۷۴۲

شناسایی ۷.۵ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز با ماهواره خیام در همدان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به پایش هوشمند اراضی استان با ظرفیت ماهواره خیام گفت: از ابتدای اجرای پایش هوشمند اراضی تاکنون ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز معادل ۷.۵ هکتار عرصه در این استان شناسایی شده است.
شناسایی ۷.۵ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز با ماهواره خیام در همدان
به گزارش سرویس اجتماعی ایصال نیوز، فرهنگ زمانی در جمع خبرنگاران در سالن جهاد کشاورزی با اشاره به پایش هوشمند اراضی استان همدان به واسطه ظرفیت ماهواره خیام اظهار کرد: این ماهواره فرصت شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز را در شهرستان‌های استان فراهم کرده است.

وی با بیان این که با استفاده از تکنولوژی‌ روز دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان کوچکترین تغییر در حوزه کاربری‌های غیرمجاز پیگیری می‌شود، افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت ماهواره‌ای خیام اراضی حاصلخیز حفظ و ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان به وضع سابق برمی‌گردد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: از ابتدای اجرای پایش هوشمند اراضی تاکنون ۳۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز معادل ۷.۵ هکتار عرصه در استان شناسایی شده است.

وی از اجرای ۵۸۵ مورد اعاده به وضع سابق معادل ۹.۳ هکتار و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ با دستور مرجع قضایی در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۱۷۵ مورد نیز اجرای احکام قلع و قمع در استان اجرا شده است.

زمانی با تاکید بر این که ۲۱۱ مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز طی فروردین سال جاری صورت گرفته است، تصریح کرد: از این میزان ۳۸ مورد اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ انجام شده است.

وی با اشاره به رفع تداخل یک هزار و ۳ پلاک در استان طی سال ۱۴۰۲ تاکید کرد: ۸۸ درصد پلاک‌های کشاورزی استان از نظر مساحت رفع تداخل شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: طی امسال نیز در فروردین ماه ۳۰ پلاک رفع تداخل شده به نحوی که این مهم مجدانه در حال پیگیری است. جهاد کشاورزی

انتهای پیام/*
۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما