plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۳۷۷۴۱
در مجلس نمایندگان امریکا انجام شد

تصویب لایحۀ مصادره دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین

کرملین به تصویب این لایحه معترض شد
مجلس نمایندگان آمریکا لایحه مصادره دارایی های روسیه را به نفع کی‌یف تصویب کرد.
تصویب لایحۀ مصادره دارایی‌های روسیه به نفع اوکراین
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه در جلسه‌ای از پیش تعیین نشده، لایحه مصادره دارایی های روسیه را به نفع اوکراین تصویب کرد.

بر اساس نتایج رای گیری، 360 نماینده کنگره از این طرح حمایت کردند و 58 نفر دیگر مخالف آن بودند. اکنون این سند برای بررسی به سنا ارسال خواهد شد.

این لایحه حاوی مقرراتی برای مصادره دارایی های روسیه از جمله ممنوعیت آزادسازی آنها، اختیارات تضمین پرداخت غرامت به کی یف با استفاده از این منابع مالی و استفاده از آنها برای بازسازی اوکراین است.

در ماه فوریه، ژانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، خواستار یک راه فوری برای در دسترس قرار دادن 285 میلیارد دلار دارایی های مسدود شده روسیه برای استفاده شد.

به گفته وی، این امر مستلزم یک مبنای قانونی هم در داخل ایالات متحده و هم در سطح بین المللی است.

با این حال، او اذعان کرد که اگر تغییر قابل توجهی از ارزها وجود داشته باشد، ثبات مالی با خطراتی همراه است. پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، اتحادیه اروپا و کشورهای G7 تقریباً نیمی از ذخایر ارزی روسیه را به میزان تقریباً 300 میلیارد یورو مسدود کردند.

حدود 200 میلیارد یورو در اتحادیه اروپا، عمدتاً در حساب های Euroclear بلژیک، یکی از بزرگترین سیستم های تسویه حساب و تسویه حساب در جهان است.

بروکسل در حال بررسی راه های استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی بازسازی اوکراین است. بانک مرکزی اروپا هشدار داد که این امر می‌تواند در درازمدت خطرات اعتباری یورو را به همراه داشته باشد و از آن خواست "به فراتر از این درگیری منزوی نگاه کند" و به دنبال راه‌های دیگری برای تأمین مالی کی یف باشد.

کرملین اعلام کرد که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود." وزارت امور خارجه مسدود کردن دارایی های روسیه در اروپا را سرقت خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها دارایی های افراد خصوصی، بلکه دارایی های دولتی مسکو را نیز هدف قرار داده است.

انتهای پیام/*
۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما