plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۴
کد مطلب : ۳۷۷۲۳

اوکراین مدعی هدف قرار دادن یک بمب‌افکن راهبردی روسیه شد

ارتش اوکراین اعلام کرد که یگان‌های ضد موشکی این کشور روز جمعه برای اولین بار موفق شدند یک هواپیمای بمب‌افکن روسی از نوع «توپولف ۲۲ام۳» را سرنگون کنند. روسیه اعلام کرده است که این جنگنده هنگام بازگشت به پایگاه ظاهرا به دلیل نقص فنی سقوط کرده است.
اوکراین مدعی هدف قرار دادن یک بمب‌افکن راهبردی روسیه شد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، مقامات اوکراینی روز جمعه اعلام کردند که یک بمب‌افکن راهبردی را در داخل حریم هوایی روسیه سرنگون کرده‌اند. 

به گفته آن‌ها، این جنگنده در حمله هوایی مرگبار شامگاه پنج‌شنبه شرکت داشته است؛ حمله‌ای که منجر به کشته شدن دست‌کم هشت نفر از جمله دو کودک در منطقه دنیپرو واقع در مرکز اوکراین شد.

فرمانده نیروی هوایی اوکراین و آژانس جاسوسی نظامی این کشور اعلام کردند که اوکراین پس از دو سالی که از تهاجم روسیه می‌گذرد، موفق شده برای نخستین بار یک فروند بمب افکن راهبردی روسی از نوع «توپولف ۲۲ام۳» را که در حمله شبانه به این کشور موشک شلیک کرده بود، سرنگون کند.

آنها گفتند که این هواپیمای جنگی در ۳۰۰ کیلومتری مرز اوکراین در حریم هوایی روسیه در حال پرواز بوده است.

یک منبع اطلاعاتی به رویترز گفت که کی‌یف از سامانه اصلاح شده پافند هوایی اس-۲۰۰ برای این حمله استفاده کرده است، اما نگفت که محل شلیک از کجا بوده است. سامانه اس-۲۰۰ یک سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد متعلق به دوران شوروی پیشین است.

تصاویر تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که یک هواپیمای جنگی با دم آتش گرفته به سمت زمین سقوط می‌کند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این بمب افکن در منطقه استاوروپل در جنوب غربی روسیه در صدها کیلومتری اراضی تحت کنترل اوکراین و در حالی که پس از انجام یک ماموریت جنگی به پایگاه بازمی‌گشت، سقوط کرد. 

این وزارتخانه گفت که به نظر می‌رسد این سقوط ناشی از نقص فنی جنگنده بوده است.

چهار خدمه نیروی هوایی روسیه از این هواپیمای جنگی خارج شدند. فرماندار منطقه استاوروپل گفت که دو نفر نجات یافتند، یک نفر جان باخت و عملیات نجات برای نفر چهارم در حال انجام است.

انتهای پیام/*
۲۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما