plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۳۶۹۵۶

لاوروف: مسکو به مصادره دارایی های روسیه پاسخ متقابل خواهد داد

وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو به مصادره دارایی های روسیه توسط غرب پاسخ متقابل خواهد داد.
لاوروف: مسکو به مصادره دارایی های روسیه پاسخ متقابل خواهد داد
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو در صورت مصادره دارایی های مسدود شده روسیه در غرب، پاسخ متقابل خواهد داد.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما قطعا پاسخ خواهیم داد؛ همچنین این فرصت را داریم که آن وجوهی را که کشورهای غربی در روسیه نگه داشته اند و در واکنش به تصرف ذخایر دولتی روسیه مسدود شده بودند، برنگردانیم. شکی نیست که ما متقابلاً عمل خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین افزود: روسیه در رابطه با شرکت های خارجی که در فدراسیون روسیه تجارت می کنند به صورت جداگانه عمل خواهد کرد و هر مورد خاص را بررسی خواهد کرد.

پیشتر، بلومبرگ گزارش داد که آلمان، فرانسه و بانک مرکزی اروپا (ECB) بیشترین احتیاط را در مورد مصادره احتمالی دارایی های مسدود شده روسیه ابراز می کنند.

به گفته منابع این آژانس خبری، برلین، پاریس و فرانکفورت از اقدامات تلافی جویانه روسیه علیه دارایی های اروپایی و همچنین تاثیر آن بر ثبات مالی و وضعیت یورو به عنوان ارز ذخیره بیم دارند.

کشورهای غیردوست روسیه از فوریه 2022 تحریم هایی را به توجیه جنگ اوکراین، علیه روسیه اعمال کرده اند؛ در نتیجه این تحریم ها، دارایی های دولت روسیه و هم سرمایه های سرمایه گذاران خصوصی مسدود شده است. ذخایر ارزی کشور روسیه در حدود 300 میلیارد دلار مسدود شد. تقریباً بلافاصله صحبت در مورد مصادره این دارایی ها توسط کشورهای خارجی برای اهداف مختلف آغاز شد. در اکتبر 2022، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا دستور دادند تا پیشنهاداتی را برای استفاده از دارایی های مسدود شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین آماده کند.اسپوتنیک

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما