plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳
کد مطلب : ۳۶۶۳۳

تصویب لایحه کمک به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در سنای آمریکا

سنای آمریکا لایحه کمک به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان به ارزش ۹۵ میلیارد دلار را تصویب کرد. جو بایدن از نمایندگان کنگره خواسته است به این لایحه رای مثبت دهند.
تصویب لایحه کمک به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در سنای آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، به نقل از ای بی سی نیوز، لایحه‌ای که تصویب شد، نتیجه ماه‌ها مذاکره بود که در نهایت با ۷۰ رای موافق در برابر ۲۹ رای مخالف گروهی از قانونگذاران تندرو جمهوری‌خواه به تصویب رسید.

چاک شومر رهبر اکثریت سنا پس از تصویب این لایحه، گفت: سنا لایحه‌ای را تصویب کرد که مطمئناً در طول سال‌ها یا حتی شاید چند دهه اخیر، لایحه‌ای با چنین تاثیر شگرفی نه فقط بر امنیت ملی ما و متحدان ما بلکه بر امنیت دموکراسی غربی به تصویب نرسیده بود.

به نوشته ای بی سی نیوز، در این لایحه ۱۴ میلیارد دلار برای (رژیم) اسرائیل و بیش از ۹ میلیارد دلار برای مناطقی که در آنها یک درگیری فعال در جریان است از جمله نوار غزه، در نظر گرفته شده است.

این لایحه همچنین از تایوان و دیگر شرکای ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام پشتیبانی می‌کند اما بخش عمده‌ای از این لایحه یعنی حدود ۶۰ میلیارد دلار به اوکراین اختصاص خواهد یافت.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که می‌داند این لایحه برای تبدیل شدن به قانون همچنان با موانعی مواجه است، با بیان اینکه این اولین قدم بود، تاکید کرد: مرحله بعدی، تصویب لایحه در کنگره آمریکا و گرفتن رأی مثبت اعضای آن است که ما انتظار داریم آنها نیز این لایحه را تصویب کنند.

حکیم جفریز رهبر اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، مایک جانسون رئیس جمهوری‌خواه این مجلس را تحت فشار قرار داده است تا این لایحه را هرچه سریع‌تر برای رأی‌گیری راهی صحن علنی کند اما جانسون معتقد است که این لایحه در مورد ضروری‌ترین موضوعی که آمریکا در حال حاضر با آن مواجه است، یعنی جلوگیری از سیل مهاجرانی که در سراسر مرز مشترک این کشور با مکزیک راهی ایالات متحده هستند، سکوت کرده است.
جو بایدن از نمایندگان کنگره خواسته است به این لایحه رای مثبت دهند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما