plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۳۶۲۸۲

سازمان جهانی بهداشت: فاجعه گرسنگی در غزه، کودکان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به وضعیت غزه تحت حملات اسرائیل، گفت در چنین شرایطی کودکان آسیب پذیرترین افرادی هستند که به انواع بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.
سازمان جهانی بهداشت: فاجعه گرسنگی در غزه، کودکان را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد
به گزارش سرویس سرویس بین الملل ایصال نیوز، کریسچین لیندمایر، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت با اشاره به فاجعه گرسنگی در غزه تحت حملات شدید و محاصره اسرائیل و اثرات آن بر سلامت کودکان غزه‌ای اظهار داشت: «آسیب‌پذیرترین افراد در چنین شرایط کودکان هستند. آنها در زمانی که مورد سوءتغذیه قرار می‌گیرند، به‌راحتی به انواع بیماری‌ها مبتلا می‌شوند. ممکن است دچار اسهال شوند».

وی افزود: «اگر یک کودک ضعیف و دارای سوءتغذیه دچار اسهال شود، ممکن است ظرف یک روز به مرگ برسد. این تقریبا حکم اعدام برای بسیاری از کودکانی است که می‌ترسند از خانه بیرون بروند، بستگان خود را از دست داده یا زخمی شده‌اند».

لیندمایر خاطر نشان کرد: قبل از جنگ، سیستم بهداشتی بسیار خوبی در غزه وجود داشت، اما این وضعیت اکنون کاملا تغییر کرده است. در شمال غزه 7 و در جنوب آن نیز 7 بیمارستان به‌طور نسبی فعالیت می‌کنند. یعنی در غزه در مجمع 14 بیمارستان تا حدی کار می‌کنند.

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرد: در غزه مجموعا 36 بیمارستان وجود دارد اما 22 واحد از آنها از کار افتاده‌اند. در زمانی که میزان نیازها بالا است، وضعیت سلامتی مردم در غزه کاملا وخیم است، زیرا نیازهای مردم به‌دلیل قحطی، بیماری‌ها، جنگ و تلفات جانی در بالاترین حد خود است.

او تصریح کرد: بیمارستان‌های غزه نزدیک به 300 برابر از ظرفیت خود پر هستند. مردم با درد و خون روی زمین دراز کشیده و در راه‌روها تحت عمل جراجی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما