plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۳۶۲۶۷

پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در نیوهمپشایر

دونالد ترامپ شامگاه سه شنبه در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت نیوهمپشایر پیروز شد. نیکی هیلی علی رغم شکست اعلام کرد از مبارزه انتخاباتی عقب نخواهد نشست.
پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در نیوهمپشایر
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، بر اساس جدیدترین برآوردهای رسانه ای در آمریکا که شامگاه سه شنبه منتشر شد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در نیوهمپشایر در برابر نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل متحد پیروز شد.

این پیروزی، دومین پیروزی ترامپ پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی هفته گذشته در آیووا، گامی مهم برای کسب مقام نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری که برای نوامبر آینده برنامه ریزی شده است، به حساب می آید.

خانم نیکی هیلی به نوبه خود شامگاه سه شنبه شکست خود در برابر ترامپ را پذیرفت، اما تایید کرد که تا پایان به رقابت ادامه خواهد داد.

هیلی در مقابل جمعی از هوادارانش در ایالت واقع در شمال شرقی ایالات متحده گفت: «این رقابت هنوز به پایان نرسیده است» و در عین حال هشدار داد که کسب نامزدی جمهوری‌خواهان توسط ترامپ «به معنای پیروزی احتمالی جو بایدن» در دومین دوره در انتخابات خواهد بود.

شکست نیکی هیلی گام بزرگی برای موفقیت های بعدی انتخاباتی ترامپ محسوب می شود. 

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
مرجع : فرانس 24
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما