plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۳۶۲۶۵

حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های مقاومت عراقی

پنتاگون: حملات شب گذشته واکنش ما به حملات موشکی به عین‌الاسد بود
جنگنده‌های آمریکایی بامداد چهارشنبه به چند پایگاه الحشد الشعبی در چندین شهر عراق حمله کردند. وزیر دفاع آمریکا گفت: در واکنش به حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد و زخمی‌شدن نظامیان آمریکایی، مواضع کتائب حزب‌الله را هدف حمله قرار دادیم.
حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های مقاومت عراقی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، منابع محلی بامداد چهارشنبه از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار در مناطقی در غرب عراق خبر دادند.

رسانه عراقی «صابرین‌نیوز» بامداد چهارشنبه از حملات جنگنده‌های آمریکایی به منطقه جرف‌النصر در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد واقع در استان بابل خبر داد.

برخی منابع گزارش دادند که صدای حداقل ۵ انفجار مهیب در پی حمله هوایی به جرف‌النصر به گوش رسیده است.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد چهارشنبه به چند پایگاه الحشد الشعبی در شهرهای «جرف النصر» و «القائم» در استان‌های بابل و الانبار در غرب عراق حمله کردند.

بعد از انتشار گزارش‌هایی درباره این حملات، دولت واشنگتن رسماً مسئولیت این تجاوز نظامی را پذیرفت.

یک مقام نظامی آمریکایی بامداد چهارشنبه به شبکه «الجزیره» گفت که نیروهای این کشور هم‌اکنون مشغول انجام حملاتی به پایگاه‌های نظامی در غرب عراق هستند.

الجزیره به نقل از مقام آمریکایی گزارش داد که حملات به کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به عملیات‌های اخیر علیه پایگاه‌های این کشور انجام شده است.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند این حملات را در واکنش به زخمی‌شدن تعدادی از نیروهای این کشور بر اثر حملات موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد انجام دادند.

فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به «سنتکام» طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «به ۳ پایگاه گردان‌های حزب‌الله در عراق که تحت حمایت ایران هستند، به‌صورت یکجانبه حملاتی را انجام دادیم».

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز طی بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده در پاسخ به هدف قرار دادن سربازان آمریکایی حملات جدیدی را در عراق انجام داد».

طبق گزارش‌ها، آستین در این بیانیه تهدید کرد: «از اتخاذ اقدامات بیشتر برای دفاع از منافع خود تردید نخواهیم کرد ولی به دنبال تشدید درگیری در منطقه نیستیم».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما