plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۹
کد مطلب : ۳۶۲۶۳

رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل: جنگ طولانی در غزه در پیش داریم

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به حادثه اخیر که طی آن 24 افسر و نظامی اسرائیلی کشته شدند گفت که ارتش اسرائیل نبردی طولانی در غزه در پیش دارد.
رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل: جنگ طولانی در غزه در پیش داریم
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت که درباره حادثه کشته شدن 24 افسر و نظامی اسرائیل در خان یونس، تحقیقی بازگشایی خواهد شد.

وی افزود: «ما همچنان در حال جنگ بوده و نبرد طولانی خواهد بود و بار دیگر نیازمند نیروهای ذخیره پس از طی شدن دوره استراحتشان هستیم».

هالوی گفت: «بیش از هر زمان دیگر به بازگرداندن زندگی عادی به شهرک‌های اطراف نوار غزه مصمم هستیم».

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «ما در غم از دست دادن نظامیانی که بیشتر آنها نیز از نیروهای ذخیره بودند، عزادار هستیم».

مقامات رژیم صهیونیستی حادثه اخیر که طی آن دست کم 24 نظامی کشته شدند را اینگونه توصیف کرده‌اند: «صبحی سخت، دردناک و غیرقابل تحمل»، «سخت‌ترین روز بعد از شروع جنگ»، ««صبحِ دردناک» و «دل شکسته‌ایم»؛ اما در چگونگی وقوع این مقدار تلفات «دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که نیروهای فلسطینی ابتدا با گلوله آر.پی.جی یک تانک را منهدم کردند، سپس انفجار بزرگی در یک ساختمان دو طبقه که نظامیان اسرائیلی داخل یا کنار آن بودند رخ داد و تمامی ساختمان بر روی آن‌ها آوار شد.

او گفت: «ماموریت ما در یک شرایط سخت امنیتی انجام می‌شود و آنچه دیروز اتفاق افتاد، یک فاجعه واقعی بود؛ این جنگ بهای بسیار بسیار سنگینی دارد».

از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل (کان) نیز گفت که نظامیان اسرائیلی در حال نصب مواد منفجر داخل ساختمان بودند تا آن را به طور کامل منهدم کنند، در همین حال نیروهای حماس از راه رسیده و با شلیک موشک‌های ضد زره به سمت ساختمان، باعث انفجار بزرگ و سپس ریزش تمامی ساختمان بر روی نظامیان اسرائیل شدند.

به گفته این شبکه، ساختمان مذکور در ۶۰۰ متری خط مرزی غزه رخ داد و عملیات امداد و نجات برای نجات نظامیان زیرآوار مانده تا ساعات نیمه شب ادامه داشت.

شبکه کان همچنین گفت پرسنل تانکی هم که مورد هدف قرار گرفته، به شدت آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما