plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۳۵۷۸۳
در دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران

ظریف: آنچه به کشور قدرت و بازدارندگی می‌دهد «مردم» است؛ با دو عنصر رضایت‌مندی و مشروعیت

جمهوری اسلامی مبنای اعتقادی به روابط بین‌الملل داشته است
وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که جدایی منافع آرمانی و ملی با هم در تضاد است، تصریح کرد: بقای مردم را باید بازدارندگی و قدرت ملی در نظر گرفت؛ آنچه به کشور قدرت و بازدارندگی می‌دهد و تاثیرگذار است مردم است، با دو عنصر رضایت‌مندی و مشروعیت.
عکس از علیرضا رمضانی
عکس از علیرضا رمضانی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، محمدجواد ظریف وزیر خارجه پیشین کشورمان در دومین همایش ملی سیاست خارجی ایران، در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان گفت: نمی‌توان آرمان و امنیت ملی را جدا کرد و این نگرش تبلیغاتی است و آن‌هایی که بیان می‌کنند آن را باور ندارند و در کشور خود استفاده نکردند.

*جدایی منافع آرمانی و ملی با هم در تضاد بوده و اشتباه است

دکتر ظریف تصریح کرد: بقای مردم مهم‌ترین عامل بوده و باید آن را بازدارندگی و قدرت ملی در نظر گرفت. آنچه به کشور قدرت و بازدارندگی می‌دهد و تاثیرگذار است مردم است و با دو عنصر رضایت‌مندی و مشروعیت. 

*حاج قاسم نماد ایثار و مقاومت است که این قدرت کشور و مردم را می‌سازد

وزیر امور خارجه سابق جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سند چشم انداز یعنی جمهوری اسلامی برای مردم نمونه باشد و مردم منطقه به عنوان «نمونه» به آن نگاه کنند؛ تصریح کرد: پیام جمهوری اسلامی، پیام سلطه ناپذیری در مقابله با سلطه است که این پیام دیگران را به نگرانی واداشته است.

 
*جمهوری اسلامی مبنای اعتقادی به روابط بین‌الملل داشته است

دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه نباید گول آن را خورد که ایران بین دولت و آرمان یکی را انتخاب کند، اظهار کرد: آمریکا خود آمادگی ندارد آرمان و منافع ملی را جدا کند. و اگر بپذیریم و  این دو را جدا کنیم یعنی یکی از پایه‌های امنیت ملی و منافع ملی را از دست داده ایم.

ظریف با بیان اینکه اگر معادله هسته‌ای را درست درک کنیم آن معادله عزت است، تصریح کرد: دیگران نباید بگویند چه کنیم؛ قِسمی از امنیت،عزتمندی است و دیدگاه رهبری عزت و مصلحت است. عزت عنصر انگیزشی قدرت است.

این استاد روابط بین الملل دانشگاه گفت: باید مفاهیم را در نظر گرفت که دیگران جمهوری اسلامی را کشور عزتمند، سربلند ببینند که این‌ها پایه‌های عنصر سوم در سند چشم انداز اشاره شده است.

خبر در حال تکمیل است... 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما