plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
کد مطلب : ۳۵۶۳۵

مشارکت ۴۱ درصد عراقی‌ها در انتخابات شوراهای استانی

علی رغم تحریم انتخابات عراق از سوی مقتدی صدر، کمیساریای عالی انتخابات عراق از مشارکت ۴۱ درصدی در انتخابات شوراهای استانی این کشور خبر داد؛ همزمان نخست‌وزیر، موفقیت‌آمیز بودن روند برگزاری این انتخابات را به ملت عراق تبریک گفت.
مشارکت ۴۱ درصد عراقی‌ها در انتخابات شوراهای استانی
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، انتخابات شوراهای استانی در عراق بعد از هفته‌ها رقابت شدید میان نیروهای سیاسی، روز گذشته برگزار شد. انتظار می‌رود نتایح اولیه امروز اعلام شود.

با برگزاری این انتخابات، دولت "محمد الشیاع السودانی" نخست‌وزیر یکی از مهم‌ترین وعده‌های خود را در فضایی امن و آرام عملی کرد؛ اقدامی به اجرای دیگر طرح و برنامه‌های دولتی و تقویت اعتماد شهروندان به دولت کمک می‌کند.

"عبدالامیر الشمری" وزیر کشور عراق تأکید کرد که این انتخابات بدون کوچک‌ترین خلل امنیتی برگزار شد.

در انتخابات شوراهای عراق ۳۸ حزب برای کسب ۲۸۵ کرسی رقابت کردند. ۱۵ استان از ۱۸ استان عراق و کرکوک شامل این انتخابات بود و ۳ استان اقلیم کردستان عراق که تابع سیستم ایالتی اقلیم هستند، مشمول این انتخابات نبودند.

در سایه تمرکززدایی اداری، شوراهای استانی از اختیارات بیشتری برخوردار هستند که مهم‌ترین آنها انتخاب استاندار و فرماندهان امنیتی و بودجه استانی است.

رهبر جریان صدر عراق از یک ماه قبل، حامیان خود را به تحریم انتخابات محلی در هجدهم ماه دسامبر (۲۷ آذر) فرا خواند.

وی افزود: شرکت شما در جمع مفسدان مرا بسیار ناراحت می‌کند و تحریم شما در انتخابات چیزی است که باعث خوشحالی من، عصبانیت دشمنان، کاهش مشروعیت انتخابات در سطح بین‌المللی و داخلی و کاهش تسلط مفسدان و تابعین بر عراق عزیز ما می‌شود.

تحریم انتخابات شورایی عراق توسط مقتدی صدر با انتقادات دیگر گروههای شیعیان عراق روبه رو شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما