plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۳۵۵۷۲

یک کشتی تجاری در دریای سرخ در اثر حمله موشکی آتش گرفت

به گزارش آسوشیتدپرس بامداد جمعه یک کشتی با پرچم لیبریا پس از اصابت موشک که از سمت یمن پرتاب شده بود، در دریای سرخ دچار آتش سوزی شد. انصارالله اعلام کرده بود که هدف از تهدید کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌هایی که از دریای سرخ به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند، توقف تجاوز به غزه است.
یک کشتی تجاری در دریای سرخ در اثر حمله موشکی آتش گرفت
به گزارش سرویس بین الملل ایصال نیوز، سازمان تجارت دریایی بریتانیا صبح امروز جمعه اعلام کرد: یک کشتی در 60 مایلی جنوب غربی حدیده مورد اصابت شی ناشناس قرار گرفت که منجر به آتش سوزی در کشتی شد.

آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که یک کشتی با پرچم لیبریا پس از اصابت موشک شلیک شده از یمن در دریای سرخ آتش گرفت.

پیشتر بامداد امروز جمعه، نیروی دریایی بریتانیا از وقوع یک حادثه در شمال بندر مخا یمن در نزدیکی باب المندب خبر داد.

سازمان عملیات تجارت دریایی بریتانیا در بیانیه‌ای فوری اعلام کرد: ما از یک کشتی تجاری در باب المندب در سواحل یمن تماس درخواست کمک و امداد دریافت کرده ایم.

  فرماندهی مرکزی آمریکا امروز در بیانیه ای تایید کرد که پرتاب یک موشک بالستیک از منطقه تحت کنترل انصارالله یمن به سمت آبراه کشتیرانی بین المللی در شمال تنگه باب المندب را شناسایی کرده است.

شایان ذکر است که محمد البخیتی، یکی از رهبران سیاسی جنبش انصار الله یمن دیروز در گفتگو با المیادین تایید کرد که هدف از تهدید کشتی‌ها و کشتی‌های اسرائیلی که از طریق دریای سرخ به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند، آسیب رساندن به منافع بین المللی نیست. بلکه اقدامی اخلاقی  و بازدارنده علیه جنایات صهیونیست ها در غزه است.»

در هفته گذشته نیروهای مسلح یمن چندین عملیات در دریای سرخ انجام داده اند؛ از جمله هدف قرار دادن یک کشتی نروژی که به سمت بنادر اشغالی در حرکت بود و نیز توقیف یک کشتی اسرائیلی در دریای سرخ.

ارتش یمن همچنین جنوب فلسطین اشغالی (ایلات) را نیز با موشک و پهپاد هدف قرار دادند. با تاکید بر اینکه تا پایان تجاوز اسرائیل به غزه، به این حملات ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما